قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۰ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۶۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۱۸۸
بازدید : ۴۶۴

فرادید | طلا از مرز ۱۷۵۰ دلار گذشت، اما با کاهش جزئی نرخ همراه شد. امروز ۱۰ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۷۱ درصد به ۱۷۶۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

ارزش اونس طلا در واکنش به افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نشست FOMC در ماه ژوئیه، افزایش یافت.

به گزارش فرادید؛ با این حال طلا هنوز از سطح مقاومت هفته‌های اخیر خارج نشده است و تحلیلگران احتمال کاهش مجدد آن به ۱۷۰۰ دلار را رد نمی‌کنند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که افزایش بزرگ دیگری در ماه سپتامبر محتمل است. با این حال، همه چیز به آمار‌های آتی بازار‌ها به ویژه آمار تورم و اشتغال آمریکا بستگی دارد.

پس از افزایش نرخ بهره به میزان ۱.۵ درصد تنها ۴۰ روز، فدرال رزرو اکنون در وضعیتی قرار دارد که حتی ممکن است با رسیدن آمار امیدوارکننده به سمت کاهش نرخ سود نیز حرکت کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در این باره تصریح کرد: «در حال حاضر شاهد رکود تورمی در اقتصاد آمریکا هستیم و این باید خبر خوبی برای قیمت طلا باشد.»

یکی از چالش برانگیزترین موانع برای طلا، افزایش رشد اقتصاد در مواجهه با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است. اما اکنون که اوضاع روند رشد اقتصادی کند شده است، چشم انداز طلا در حال تغییر است.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، در این باره تاکید کرد که او روندی صعودی را برای طلا در کوتاه مدت پیش‌بینی می‌کند.

پاویلونیس در این باره تصریح کرد: «فدرال رزرو نشان می‌دهد که قرار نیست به اندازه گذشته در مورد نرخ بهره تهاجمی رفتار کند. با این حال به نظر می‌رسدطلا در حال حاضر دوباره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته باشد.»

اگر تورم همچنان داغ بماند، فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد که رشد طلا را محدود می‌کند. مارک چندلر گفت که در مورد طلا برای هفته آینده پس از دو هفته عملکرد مثبت قیمت، بی‌طرف است. وی افزود: سرمایه‌گذاران باید به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه توجه کنند.

سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها در مؤسسه تحقیقات استاندارد چارترد گفت که قیمت‌ها طی هفت رکود گذشته به طور متوسط، به صورت سالانه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید