قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

به نظر می‌رسد خرید‌های سرمایه‌ای افزایش قابل توجهی پیدا کرده است؛ چراکه از ابتدای تیر ماه تاکنون هم تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به شکل رهن کامل و هم فایل‌های رهن و اجاره به‌طور ملموس افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۰۹۱۹۱
بازدید : ۹۴۸

در حالی که پیش از این شناسایی ردپای سرمایه گذاران ملکی از طریق افزایش تقاضای «رهن کامل» در بازار اجاره مسکن ممکن می‌شد، در هفته‌های اخیر جنس متفاوتی از حضور این افراد در بازار نیز شناسایی شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بازار مسکن پایتخت هرگاه با افزایش تعداد فایل‌های رهن کامل روبه‌رو می‌شود، نشان‌دهنده حضور بیش از پیش سرمایه گذاران ملکی است که پس از خرید آپارتمان مسکونی، نسبت به عرضه آن در بازار اجاره در قالب «رهن کامل» اقدام کرده اند تا کسری بودجه خود را جبران کنند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر خرید‌های سرمایه‌ای ملک به شکل «رهن و اجاره» نیز در بازار عرضه می‌شوند.

درباره علت رایج شدن این پدیده در بازار املاک، واسطه‌ها مدعی هستند که با توجه به افزایش قابل توجه ارزش اجاری املاک در سال جاری، اغلب این شرایط برای مالکان فراهم است که علاوه بر تامین چند صد میلیون تومان کسری نقدینگی خود برای تکمیل پرداختی معامله ملکی، می‌توانند از مستاجر خود مبلغی را نیز به عنوان اجاره ماهانه طلب کنند.

به این ترتیب در روز‌های اخیر که تعداد فایل‌های رهن کامل رشد قابل توجهی پیدا کرده است، با دانستن این واقعیت که گروهی از سرمایه گذاران ملکی از گزینه «رهن و اجاره» برای تامین کسری خود و در عین حال پرهیز از خالی نگه داشتن ملک برای جلوگیری از پرداخت مالیات خانه‌های خالی استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد خرید‌های سرمایه‌ای افزایش قابل توجهی پیدا کرده است؛ چراکه از ابتدای تیر ماه تاکنون هم تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به شکل رهن کامل و هم فایل‌های رهن و اجاره به‌طور ملموس افزایش یافته است.

رهن و اجاره آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید