فروش 50 میلیاردی «انفرادی» در سینما

فروش 50 میلیاردی «انفرادی» در سینما

بر اساس آخرین آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که تا روز جمعه ۷ مردادماه اعلام شده دو کمدی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر : ۱۰۹۱۹۹
بازدید : ۹۷۵

بر اساس آخرین آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، دو کمدی «انفرادی» و «سگ بند» بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که تا روز جمعه ۷ مردادماه اعلام شده دو کمدی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

پیش از این و در دوران کرونا فیلم «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش بالای ۵۰ میلیارد تومان توانسته بود بالاترین رقم فروش تاریخ سینمای ایران و پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا را آن خود کند. فیلمی که به گفته کارشناسان و مدیران سینما توانسته بود ضرر و زیان بالای سینما‌ها ناشی از اپیدمی کرونا را جبران و به گیشه سینما‌ها رونقی تازه ببخشد.

گرچه ساختار، فیلمنامه و کارگردانی این فیلم با مشکلات زیادی همراه بود، اما شرایط سخت کرونایی موجب رونق هرچه بیشتر فیلم‌های کمدی شد که تا امروز این روند ادامه داشته است.

فیلم «انفرادی» مسعود اطیابی نیز همچون فیلم «دینامیت» پس از گذشت چندسال از زمان ساخت راهی اکران شده و همچنان نشان‌دهنده آن است که انتخاب اول مردم برای رفتن به سینما دیدن فیلم‌های کمدی و سرگرم شدن است. «سگ بند» دیگر فیلمی است که با بهره گرفتن از بازی بازیگرانی، چون بهرام افشاری، مهران احمدی و نازنین بیاتی با رقم فروش ۴۰ میلیارد تومانی فروش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

پس از این دوفیلم کمدی، فیلم سینمایی اجتماعی «علف‌زار» به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و با فروش بالای ۱۵ میلیارد تومان در ردیف سوم فروش قرار گرفته است.

کاظم دانشی در اولین فیلم بلند سینمایی خود سراغ سویه ملتهبی رفته که در چهلمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه مردم و اهالی سینما قرار گرفت و در انتها موفق به ۴ جایزه در بخش‌های تدوین، صداگذاری، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه شد که برای کارگردان فیلم اولی، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

فیلم خوش ساخت و منسجم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، رده چهارم فروش را از آن خود کرده است. این فیلم با فروش بالای ۱۲ میلیارد تومان از زمان رونمایی‌اش در چهلمین جشنواره فیلم فجر تا به امروز توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

نکته قابل تامل این فیلم این است که فیلمی که با هدف پخش از تلویزیون ساخته شده، با تدوین و کوتاه کردن زمان آن توانسته اکران موفقی را تجربه کند و جوایز بسیاری را از جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

«تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با رقم فروش ۱۰ میلیارد تومان توانسته رتبه پنجم فروش را از آن خود کند. با توجه به مدت زمان کم اکران این فیلم، رقم فروش ۱۰ میلیاردی در زمانی که مردم کمتر رغبت به سینما رفتن دارند موفقیتی نسبی برای لاین فیلم است که انتظار می‌رود در آینده تعداد مخاطبان آن فزایش پیدا کند.

«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری نیز با ۳۷ هزار نفر تماشاگر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی با یک میلیارد، «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده با فروش ۷۰۰ میلیون، «پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی با فروش ۱۶۵ میلیون، «پدر و دختر» ساخته خسرو ملکان با فروش ۷ میلیون تومان در رده‌های بعدی فروش قرار گرفته‌اند.

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی با ۲۶ هزار نفر مخاطب به فروش حدود یک میلیارد تومان رسیده و «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده با بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است

فیلم‌های «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی هم که در چند وقت گذشته به تناوب بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار بیشتری به مخاطبان عرضه کردند و به ترتیب به فروش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی در ماه‌های اخیر رضایت‌بخش نیست و با نگاهی دقیق‌تر می‌توان علت این امر را ضعف فیلمنامه‌ها، دست کم گرفتن مخاطب، نادیده گرفتن قواعد ژانر و... دانست. مخاطب امروزی سینما که به راحتی می‌تواند دست به انتخاب گسترده‌تری برای دیدن فیلم بزند قطعا با مخاطب دهه‌های قبل متفاوت است.

گفتنی است اکران فیلم‌های کمدی با شروع ماه محرم متوقف خواهد شد و شورای صنفی نمایش در پی اکران ناموفق فیلم‌های سینمایی از ابتدای امسال، اعلام کرده در صدد برنامه‌ریزی بهتر برای اکران بعد از ماه محرم است تا مخاطبان بیشتری را جذب سینما بکنند. بدیهی است برای پر کردن سالن‌های سینمایی نیاز به بازنگری اساسی‌تری در تمامی حوزه‌های مختلف از جمله فیلم‌نامه‌ها، پایبندی به اصول حرفه‌ای ژانر، برنامه‌ریزی دقیق زمان اکران و ... لازم است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید