طرز تهیه ته‌چین هویج پلو/ چند نکته طلایی که ته‌چین هویج پلو را خوشمزه می‌کند

طرز تهیه ته‌چین هویج پلو/ چند نکته طلایی که ته‌چین هویج پلو را خوشمزه می‌کند

ته چین هویج پلو یکی از غذا‌های سنتی ایرانی است که با دستور‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه ته چین هویج پلو شیک و مجلسی آشنا می‌شوید.

کد خبر : ۱۰۹۲۱۳
بازدید : ۷۲۸۶

اگر دوست دارید طرز تهیه یک ته چین هویج پلو شیک و مجلسی را یاد بگیرید با این مطلب همراه ما باشید. این ته چین بسیار خوشمزه است و می‌توان در قالب‌های تک نفره نیز آن را تهیه و در فر طبخ کرد. می‌توانید این ته چین را به راحتی در منزل آماده کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

مواد لازم

هویج: نیم کیلو

فیله مرغ: سیصد گرم

زرده تخم مرغ: سه عدد

برنج: سه پیمانه

ماست پرچرب: چهار قاشق سوپخوری

پیاز: یک عدد

زعفران دم کرده: دو قاشق سوپخوری

دارچین: یک قاشق مرباخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

کره: پنجاه گرم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه ته چین هویج پلو شیک و مجلسی

۱- ابتدا برنج را شسته و حدود نیم ساعت در کاسه‌ای با کمی آب و نمک بخیسانید. سپس هویج‌ها را پوست گرفته، شسته و به صورت خلالی خرد کنید.

۲- حالا در تابه‌ای کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد خلال‌های هویج را در روغن سرخ کنید و سپس از روغن خارج کرده و کنار بگذرید.

۳- در ادامه پیاز را پوست گرفته و خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید. بعد فیله‌های مرغ را هم به قطعات ریز برش زده و به پیاز‌های تابه اضافه کنید و اجازه دهید تفت بخورد.

۴- جهت مزه دار شدن مرغ، کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه و خوب سرخ کنید. در انتها کمی زعفران دم کرده اضافه و حرارت را کم کنید. سپس در تابه را گذاشته و اجازه دهید چند دقیقه‌ای بپزد. سپس هویج‌ها را به مرغ در حال پخت اضافه کنید و در صورت لزوم حدود نیم پیمانه آب داخل ظرف ریخته و در تابه را ببندید.

۵- در حین پختن مرغ و هویج‌ها برنج را درون ظرف آب جوشی که از قبل برای پخت برنج روی حرارت بوده بریزید و مطابق معمول آبکش کنید.

۶- در یک کاسه مناسب زرده‌های تخم مرغ را جدا کنید و با چنگال کمی هم بزنید. سپس زعفران دم کرده و ماست را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته چین در این مرحله آماده می‌شود.

۷- برنج را درون مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط کنید. ظرفی را که می‌خواهید در آن ته چین بپزید را کمی چرب کنید. سپس نیمی از مایه برنج را در ظرف ریخته و با پشت قاشق بفشارید تا یکدست شود.

۸- سپس مرغ و هویج آماده شده را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را فرا بگیرد. کمی دارچین روی مرغ و هویج پاشیده و سپس بقیه برنج آغشته به مایه ته چین را روی مواد ریخته و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا یکدست و متراکم شود.

۹- حالا ظرف مد نظر را روی حرارت ملایم قرار دهید و با ته چنگال یا قاشق چند سوراخ در برنج ایجاد کنید. سپس کره را آب کرده و روی ته چین بریزید. بعد درب ظرف را گذاشته و صبر کنید تا ته چین دم بکشد.

۱۰- ته چین هویج پلو آماده است. می‌توانید آن را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته کنید و برش زده و سرو کنید.

طرز تهیه ته‌چین هویج پلو/ چند نکته طلایی که ته‌چین هویج پلو را خوشمزه می‌کند

نکات طلایی تهیه ته چین هویج پلو

می‌توانید مواد را درون قابل ریخته و روی آن را با فویل پوشانده و در فر قرار دهید.

اجازه دهید ته چین با حرارت ملایم بپزد.

در صورت تمایل می‌توانید کمی شکر به هویج اضافه کرده تا طعم شیرین تری داشته باشد.

برای تزئین ته چین می‌توانید از زرشک، پسته، و چند برگ نعناع استفاده کنید.

دقت داشته باشید که ماست شل و آبکی اصلا برای ته چین مناسب نیست.

در ضمن به دلخواه می‌توانید در تهیه ته چین فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید و در صورت تمایل برای چسبندگی بیشتر بافت ته چین، می‌توانید از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

در میان انواع ته چین‌ها ته چین هویج پلو یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می‌وانید آن را در قالب‌های یک نفره تهیه و درون فر طبخ کنید.

این ته چین را می‌توان برای مهمانی‌ها و جشن‌ها به شکل فینگر فود نیز تهیه کرد.

این غذای سنتی با دستور‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود.

منبع: برترین‌ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید