۷ ترفند جذاب در گوشی‌های اندروید که نمی‌دانستید

۷ ترفند جذاب در گوشی‌های اندروید که نمی‌دانستید

آیا می‌دانستید که گوگل یک ویژگی عالی به نام Android Device Manager دارد که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را در صورت گم شدن ردیابی و کنترل کنید؟ پس هر چه سریعتر به بخش تنظیمات بروید و این امکان را فعال کنید.

کد خبر : ۱۰۹۲۵۷
بازدید : ۶۹۱

به همان اندازه که تلفن‌های هوشمند اندرویدی قدرتمندتر شده‌اند، وظیفه بیشتری به آن‌ها محول شده و آن‌ها بازی‌های بیشتری روی صحنه تکنولوژی برای ما انجام می‌دهند. برای مثال، شما می‌توانید به کمک دوربین دیجیتال، پخش کننده MP۳، ناوبری GPS، چراغ قوه و موارد دیگر، دیگر نیازی به خریددستگاه‌های اصلی مربوط به هرکدام از این کاربری‌ها را ندارید.

از طرفی، فقط کافی است به فروشگاه برنامه شخص ثالث مانند فروشگاه Google Play بروید و برنامه‌های مورد نظر را علاوه بر قابلیت‌های گوشی، به این ترکیب اضافه کنید تا قدرت این گوشی‌های کوچک را بیشتر کرده باشید.

با این مقدمه اجازه دهید برخی از ترفند‌هایی که خودمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم را با شما شریک شویم تا تلفن همراه خود را بیش از همیشه کارامدتر کنید.

۱. جستجوی صوتی با صفحه خاموش

همه این را نمی‌دانند (و همه توانایی فعال کردن آن را ندارند)، اما برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی به شما امکان جستجوی صوتی با کلمه کلیدی «OK Google» را حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش است، می‌دهند. بسیاری از تلفن‌ها وقتی صفحه نمایش روشن است، توانایی جستجو از هر صفحه‌ای را دارند، اما تنها تعداد کمی از تلفن‌های دارای امکان گوش دادن اختصاصی می‌توانند حتی زمانی که نمایشگر غیرفعال است، جستجو کنند.

برای اینکه متوجه شوید تلفن شما می‌تواند این کار را انجام دهد، به تنظیمات Google > جستجو> صدا > OK Google Detection > بروید و همیشه آن را روشن بگذارید (on کنید). اما به یاد داشته باشید که ابتدا باید Google را آموزش دهید تا صدای شما را تشخیص دهد (گزینه‌های مربوط به اینکار، در همان صفحه تنظیمات صدا وجود دارند). تلفن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، به‌جای گزینه «همیشه روشن»، آیتم «هر صفحه‌ای» را دارند.

۲. تلفن گم شده خود را از راه دور قفل یا پاک کنید

هیچ چیز بدتر از گم کردن تلفن همراه نیست، اما علاوه بر آن، دانستن اینکه ممکن است شخصی به داده‌های شما دسترسی داشته باشد. نه تنها افسرده کننده است، بلکه کاملاً خطرناک است.

آیا می‌دانستید که گوگل یک ویژگی عالی به نام Android Device Manager دارد که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را در صورت گم شدن ردیابی و کنترل کنید؟ پس هر چه سریعتر به بخش تنظیمات بروید و این امکان را فعال کنید.

۳. برنامه‌های اندروید را به کارت SD منتقل کنید

همیشه بهتر است برنامه‌های اندرویدی را در کارت SD نصب کنید. با این حال، اگر برنامه‌هایی را در حافظه گوشی خود نصب کرده باشید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ نگران نباشید! تلفن‌های اندروید راهی را ارائه می‌دهند که از طریق آن می‌توانیم برنامه‌های خود را به کارت SD منتقل کنیم.

برای انتقال برنامه‌ها به کارت SD، این مراحل را دنبال کنید: به تنظیمات > تنظیمات برنامه > مدیریت برنامه > بروید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. در این مرحله، گزینه "انتقال به کارت SD" را مشاهده خواهید کرد.

۴. دسترسی آسان به رمز‌ها

وقتی که وارد کروم می‌شوید، هنگام راه اندازی یک تب جدید، گزینه Recent Tabs را در پایین سمت راست مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا آدرس‌هایی را که در سایر دستگاه‌های وارد شده باز هستند را ببینید و به سرعت به هر یک از آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر با این توضیحات نتوانستید به رمز‌ها (password) دست پیدا کنید، کافی است، از بخش google help مرورگر خود، این جزئیات را به دقت بخوانید.

۵. در صورت گم شدن گوشی، راه زیر را امتحان کنید

این روش، یک نکته عالی برای افرادی است که تمایل دارند وسایل خود را در جایی خود قرار داده یا برای کسانی که عادت بدی دارند و تلفن خود را روی میز رستوران جا می‌گذارند. اگر گوشی شما گم شد و احتمال دادید که توسط شخصی برداشته شده است، می‌توانید پیامی را روی صفحه قفل قرار دهید که به تلفن یاب خود بگویید چگونه با شما تماس بگیرد.

اگر قبلاً تلفن خود را گم کرده‌اید، می‌توانید با مدیریت دستگاه Android به همان روش برسید، اما این گزینه می‌تواند از قبل به عنوان یک اقدام امنیتی انجام شود. برای افزودن شماره تلفن، ایمیل یا دستورالعمل‌های بازگشت، به تنظیمات > امنیت > پیام صفحه قفل بروید.

۶. تماس‌ها را ساده کنید

گاهی اوقات جستجو در لیست مخاطبین برای برقراری تماس کمی بیشتر از آنچه می‌خواهید انجام دهید، انجام می‌شود؛ بنابراین یک دکمه شماره گیری سریع را به صفحه اصلی خود اضافه کنید تا تماس با مادر یا پیتزافروشی در خیابان، برایتان آسان شود.

برای افزودن شماره مورد نظر، روی صفحه اصلی خود و جایی که می‌خواهید آن را اضافه کنید، فشار دهید و نگه دارید. منو نشان داده خواهد شد. از آنجا، Shortcuts و سپس Contact را انتخاب کنید و برای انتخاب شماره‌ای که می‌خواهید اضافه کنید، به پایین بروید.

۷. اسکنر اسناد

در روز‌های اولیه دیجیتالی کردن اسناد و عکس‌ها، برای دیجیتال کردن مدارک و اسناد فیزیکی، نیاز به داشتن اسکنذ داشتید. اما در حال حاضر می‌توانید از دوربین گوشی هوشمند خود به عنوان یک اسکنر موقت استفاده کنید. اگرچه کیفیت آن چندان خوب نیست، اما این روند بسیار راحت‌تر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از گوشی خود در این راه استفاده کنید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

شما فقط می‌توانید یک سند را بگیرید و آن را به عنوان یک تصویر ذخیره کنید، در حالی که Google Drive می‌تواند اسکن‌ها را به فایل‌های PDF تبدیل کند و متن درون آن‌ها را بخواند؛ مانند CamScanner و Evernote عالی.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید