با تابوت باز می‌گردند!

کد خبر : ۱۰۹۳۴
بازدید : ۱۲۰۰

فرارو- ولید معلم، وزیر خارجه سوریه به نیروهای زمینی کشورهای خارجی که وارد این کشور می‌شوند هشدار داد که آن‌ها «در تابوت چوبی» به کشور خود بازخواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه سوریه، در نشست خبری خود در این وزارت‌خانه به کشورهایی که تصمیم دارند نیروهای زمینی خود را وارد سوریه کنند هشدار داد.

معلم گفت: «عقل و منطق حکم می‌کند که امکان ورود نیروهای عربستان سعودی در سوریه دور از ذهن است اما از رهبری دیوانه عربستان هیچ عملی بعید نیست».

ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان سعودی، پنجشنبه چهارم فوریه/ ۱۵ بهمن گفت اگر ائتلاف جهانی ضد داعش به ‌رهبری آمریکا موافق باشد عربستان سعودی حاضر است نیروی زمینی خود را وارد سوریه کند.

آمریکا از این پیشنهاد عربستان استقبال کرد. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این پیشنهاد را در نشست وزیران دفاع عضو ائتلاف ضد داعش که قرار است در بروکسل برگزار شود بررسی می‎کنند.

وزیر خارجه سوریه می‌گوید که انجام هرگونه عملیات نیروهای خارجی در خاک سوریه که با هماهنگی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نباشد «اقدام به تجاوز» به شمار می‌رود و «با آن متقابلاً برخورد خواهد شد».

واکنش فرمانده سپاه

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، گفت که عربستان سعودی «جرأت ندارد» دست به چنین اقدامی بزند زیرا «اگر رژیم آل سعود چنین کاری را کنند تیر خلاص به خود زده‌اند».

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در اینستاگرم خود از امکان وقوع «یک جنگ بزرگ در منطقه» بین روسیه، ترکیه، عربستان و سوریه خبر داد.

او اضافه کرد: «در آن صورت کل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت که البته ایران از آن دور می‌ماند».

رسانه‌های عربستان سعودی، جمعه ۱۶ بهمن خبر دادند که بحرین نیز آماده اعزام نیروهای نظامی به سوریه است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید