قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۶

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۶

قیمت بیت کوینامروز ۱۶ مردادماه با ۰.۸۲ درصد کاهش نرخ به ۲۳,۰۰۱ دلار معادل ۷۳۰,۱۵۵,۲۴۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۹۳۴۸
بازدید : ۴۰۲

فرادید | بیت کوین در مسیر افت قیمت حرکت می‌کند و هر لحظه امکان دارد به کانال ۲۲ هزار سقوط کند. امروز ۱۶ مردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۸۲ درصد به ۲۳,۰۰۱ دلار معادل ۷۳۰,۱۵۵,۲۴۴ تومان رسید.

قیمت بیت کوین روز جمعه به طور متوسط ​​حدود ۲ درصد افزایش یافت و به بالای تراز ۲۳,۰۰۰ دلار رسید. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین تغییر زیادی نداشته و اکنون با قیمتی در حدود ۲۳,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش فرادید؛ ارزش بازار این دارایی نیز همچنان در حدود ۴۴۳.۲۲ میلیارد دلار است. شاخص ترس و طمع در بازار نیز از دیروز تغییری نداشته و همچنان عدد ۳۱ در منطقه ترس را نشان می‌دهد.

طی ماه گذشته میلادی شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین افزایش یافته که این موضوع فعالان بازار را امیدوار کرده که دوران نزولی طولانی مدت به پایان رسیده و روز‌های مثبت در راه هستند.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که بیت کوین همچنان ۶۶ درصد پایین‌تر از سقف قیمتی خود در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ قرار دارد. در آن تاریخ بیت کوین به قیمت ۶۸۶۶۴ دلار هم رسید که اوج تاریخی نرخ بیت کوین محسوب می‌شود.

به دنبال انتشار گزارش شگفت آور اشتغال در ایالات متحده، حرکات قیمت بیت کوین نوسان بیشتری پیدا کرد و با افتی کوتاه مدت فوراً نسبت به این خبر واکنش نشان داد، ولی این افت قیمت مدت زیادی طول نکشید. از طرف دیگر، شاخص ATR (میانگین محدوده واقعی) کاهش مداوم در نوسانات را نشان می‌دهد، در حالی که شاخص مقاومت نسبی (RSI) به سطح ۵۳ رسیده و وضعیتی نسبتاً خنثی را نشان می‌دهد.

در واقع رصد بازار این نکته را یاداور می‌شود که گاو‌های بازار همچنان در حال دفاع از سطح ۲۳هزار دلار هستند.

برخی تحلیلگران سنتیمنت، برای بیت‌کوین سطوح روانی را پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت صعود یا نزول بیت‌کوین، رسیدن آن به این سطوح احتمال زیادی خواهد داشت. اگر بیت‌کوین سناریو صعودی را اتخاذ کند؛ انتظار می‌رود اولین سطح مقاومتی پیش‌روی خود را در نزدیکی ۲۳هزار و ۵۰۰ لمس کند و در صورت عبور موفقیت‌آمیز از این سطح، مقاومت ۲۴هزار و ۲۰۰دلاری را برای بار دیگر لمس کند.

گفتنی‌ست اگر بیت‌کوین، سطح ۲۳هزار دلار را از دست بدهد. اولین سطح حمایتی نزدیک آن، سطح ۲۲هزار و ۷۵۰دلار خواهد بود؛ که در صورت از دست رفتن این سطح، لمس دوباره قیمت ۲۲هزار و ۴۰۰دلار دور از انتظار نخواهد بود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید