چرا برای برخی داوطلبان کنکور «کارنامه» صادر نشد؟!

چرا برای برخی داوطلبان کنکور «کارنامه» صادر نشد؟!

وقتی به سازمان سنجش مراجعه کردم حداقل ۱۰۰ نفر دیگر، مشکل مشابه داشتند و سازمان سنجش می‌گوید به شما مشکوک هستیم، چون وضعیت سوابق تحصیلی‌تان با رتبه کسب شده همخوانی ندارد.

کد خبر : ۱۰۹۳۴۹
بازدید : ۸۳۷

در حالیکه کارنامه داوطلبان کنکور امسال همزمان با اعلام نتایج، صادر شده، اما برخی داوطلبان کنکور از عدم صدور کارنامه خود خبر می‌دهند! سازمان سنجش به این داوطلبان گفته که کارنامه شما باید بررسی شود بنابراین یک ماه صبر کنید!

همزمان با اعلام نتایج کنکور، کارنامه داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف منتشر شده است، اما برخی داوطلبان از عدم صدور کارنامه خود خبر می‌دهند.

داوطلبی آقا از استان آذربایجان شرقی که فارغ التحصیل سال ۸۵ است، طی تماس با خبرگزاری با بیان اینکه کارنامه او و برخی دیگر از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ توسط سازمان سنجش صادر نشده است، می‌گوید: در گروه آزمایشی هنر و تجربی شرکت کردم، اما کارنامه کنکور تجربی برایم صادر نشد و سازمان سنجش پیام داد "کارنامه شما در این مرحله صادر نشده و نیازمند بررسی فنی است" شماره تماس‌هایی را برای پیگیری موضوع اعلام کرده بودند، اما به دلیل عدم پاسخگویی ناچار شدم به صورت حضوری مراجعه کنم.

این داوطلب ادامه داد: وقتی به سازمان سنجش مراجعه کردم حداقل ۱۰۰ نفر دیگر، مشکل مشابه داشتند و سازمان سنجش می‌گوید به شما مشکوک هستیم، چون وضعیت سوابق تحصیلی‌تان با رتبه کسب شده همخوانی ندارد! و احتمالاً باید مجدد آزمون گرفته شود؛ نگرانیم فرصت انتخاب رشته تمام شود و تعیین تکلیف نشویم.

این داوطلب گفت: با معدل ۱۲ در رشته ریاضی دیپلم گرفته‌ام و در سن ۳۰ سالگی برای کنکور اقدام کردم، رتبه کنکورم در سال گذشته ۱۰ هزار شد.

داوطلب دیگری که امسال در گروه علوم تجربی شرکت کرده در حالیکه سال ۹۵ دیپلم تجربی خود را گرفته نیز در تماس با خبرگزاری گفت: برای بنده کارنامه صادر نشده و اعلام کردند کارنامه شما در حال بررسی فنی است. سازمان سنجش می‌گوید معدلتان پایین است، اما اکثر افرادی که این مشکل را دارند، داوطلب نظام قدیم هستند و فرصت ترمیم معدل نداشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که معدل دیپلم شما چند است، گفت: معدل کل ۱۳.۷۸ و کتبی ۱۰.۲۷ است؛ سازمان سنجش می‌گوید، چون رتبه خوب و معدل پایین دارید باید بررسی شود بنابراین یک ماه صبر کنید، اما در این مدت، فرصت انتخاب رشته به اتمام رسیده و ظرفیت دانشگاه‌ها نیز تکمیل می‌شود!

این داوطلب ادامه داد: به نمایندگان مجلس مراجعه کردیم و در جریان موضوع هستند؛ امیدوارم برای پیگیری موضوع و شنیدن صدای ما اقدامی انجام دهند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید