تفاوت پرایمر و پودر فیکس چیست؟

تفاوت پرایمر و پودر فیکس چیست؟

پرایمر باعث ماندگاری آرایش هم می­شود و اهمیت استفاده از آن هم به دلیل تثبیت­کردن میکاپ است.

کد خبر : ۱۰۹۳۶۹
بازدید : ۲۰۵۶

پرایمر، پودر فیکس، کانسیلر و... از جمله عناوینی هستند که برای اکثر خانمها نام­هایی آشنا به شمار می­روند. معمولا همه خانمها با لوازم آرایشی روابط دوستانه خوبی دارند؛ برخی به صورت حرفه­ای از لوازم آرایش استفاده می­کنند و برخی هم در حد مبتدی و صرفا جهت آراسته ­بودن در طول روز مواد آرایشی را مورد استفاده قرار می­دهند.

به این ترتیب می­توان دو دسته آرایش حرفه­ای و آرایش ساده را از هم تفکیک کرد. هر کدام از این دسته­ ها در لوازم آرایش دارای تنوع هستند.

از جمله این لوازم و مواد آرایشی، پرایمر و پودر فیکس هستند که شاید شما خیلی در مورد فرق آنها مطلع نباشید؛ از این رو مقاله حاضر را به بحث در این مورد اختصاص داده ­ایم. در ابتدا به تعریفی مختصر از هر کدام اشاره می­کنیم و سپس به تفاوت آنها می­پردازیم.

پرایمر چیست؟

قبل از آرایش نیاز به یک زمینه­ سازی است تا آرایش به بهترین شکل ممکن انجام شود. این کار به وسیله ژل یا کرمی که با نام کرم پایه آرایش یا پرایمر شناخته شده است، انجام می­گیرد. پرایمر باعث ماندگاری آرایش هم می­شود و اهمیت استفاده از آن هم به دلیل تثبیت­ کردن میکاپ است.

اگر پوست دارای چین و چروک دارید و یا اگر جای جوش­های قدیمی در پوست صورت شما باقی مانده، استفاده از پرایمر باعث پوشیده ­شدن این مشکلات می­شود که در نهایت آرایشی صاف و یکدست تحویل می­گیرید. این را هم باید بدانید که پرایمر در دودسته پرایمر چشم و پرایمر صورت دسته­ بندی شده ­اند و وظیفه هر کدام هم آماده­ سازی صورت و چشم برای آرایش­ شدن است.

پودر فیکس چیست؟

فیکساتور آرایش برعکس پرایمر که در ابتدا استفاده می­شود، در انتهای کار و با هدف بادوامی میکاپ مورد استفاده قرار می­گیرد. فیکساتورها در دو دسته اسپری مانند و پودری قابل دسته ­بندی هستند.

لازم است بدانید که هر کدام از فیکساتورها چه پودری و چه اسپری حالت بی­رنگ دارند و در میکاپ تغییری ایجاد نمی­کنند. این محصول آرایشی برای انواع پوست در بازار موجود است.

چه موقع باید از پودر فیکس و یا اسپری فیکس استفاده کرد؟

اگر قرار است در جشن طولانی­مدت مثل عروسی باشید و یا عروس هستید و یا اگر شرایط آب و هوایی محیطی که قرار است با میکاپ در آنجا حاضر شوید، مناسب نیست و نگران خراب­شدن آرایش خود هستید، استفاده از فیکساتور بهترین گزینه برای جلوگیری از دلهره­های اینچنینی است.

معمولا پودر فیکس­ها در برندهای ایرانی و خارجی موجود هستند. برخی معتقدند که پودر فیکس خارجی در مقایسه با برندهای ایرانی دارای مزایای بیشتری است. اما همیشه هم این استدلال درست نیست و برخی از برندهای ایرانی بالاترین کیفیت را دارا هستند.

برخی از خانمها فکر می­کنند که استفاده از فیکساتور و یا پرایمر کافی است و آرایش زیبایی تحویل می­گیرند اما باید گفت که هیچگدام جایگزین یکی دیگر نمی­شود بلکه هر دو مکمل هم هستند. اما گاهی ممکن است که حضور در جشن و میهمانی، طولانی­ مدت نباشد و در این صورت استفاده از پرایمر به تنهایی جوابگو است. اما اگر ماندگاری میکاپ برای شما دارای اهمیت است، انواع فیکساتور چه پودری و چه اسپری برطرف­ کننده نگرانی شما هستند.

پودر فیکس

چه فرقی بین پودر فیکس و اسپری فیکس هست؟

همانطور که پیشتر هم گفتیم، فیکس­کننده آرایش در دو نوع پودری و اسپری وجود دارند. استفاده از هر کدام از این انواع دارای تفاوت است که در ادامه به آن پرداخته ­ایم:

«زمان استفاده» مهمترین فاکتوری است که راهنمای شما در انتخاب فیکساتور پودری و یا اسپری هستند. نوع پودریِ آن در طی چند مرحله مورد استفاده قرار می­گیرد. به این صورت که اول ژل یا کرم پرایمر زده می­شود بعد یک لایه پودر فیکس استفاده می­شود. در مراحل بعدی آرایش هم می­توان از فیکساتور پودری به همین شکل استفاده کرد.

اگر به حالت گفته­ شده از فیکساتور پودری استفاده شود، حالت براق صورت از بین می­رود و لایه آرایشی مات روی صورت شکل می­گیرند. به یاد داشته باشید که اگر از این شیوه­ فیکس میکاپ استفاده می­کنید، حتما ریمل و رژ لب مناسب و با ماندگاری بالا به کار ببرید.

برعکس مورد گفته شده برای فیکساتور پودری، اسپری فیکس صرفا در پایان میکاپ مورد استفاده قرار می­گیرد و در مجموع یکبار به صورت اسپری می­شود.

انواع پرایمر

پرایمرها مطابق با جنس پوست در انواع مختلفی طراحی شده­اند. مثلا پرایمر مات­کننده برای پوست چرب مناسب است. پرایمر مرطوب­ کننده برای پوست خشک مورد استفاده قرار می­گیرد. پرایمر اصلاح­ کننده هم برای یکدست کردن پوست صورت بهترین گزینه است.

برای محو منافذ باز صورت می­توان پرایمر محوکننده را انتخاب کرد. چنانچه آرایش درخشان مد نظر شما است، پرایمر روشن­کننده انتخاب خوبی به شمار می­رود.

پودر فیکس و پرایمر چه تفاوتی با هم دارند؟

احتمالا تا به الان متوجه شده باشید که پرایمر برای پوشاندن عیوب پوست صورت است. وظیفه آن یکدست­ کردن مسیر برای میکاپ بوده و در ابتدای کار مورد استفاده قرار می­گیرد. گفتنی است که استفاده از پرایمر باعث صرفه­ جویی در لوازم آرایشی هم می­شود و از سنگین بودن آرایش بر روی صورت جلوگیری می­کند.

اما وظیفه پودر فیکس که در انتهای کار است، ثابت کردن و ایجاد ماندگار آرایش است. به طوری که اگر از انواع فیکساتور استفاده کرده باشید، تا پایان شب بدون هیچ مشکلی میکاپ تر و تازه می­ماند. از فیکساتور در فصل تابستان و همینطور در فصل پاییز بیشتر استفاده می­شود.

راهکارهایی جهت داشتن صورتی صاف و با نشاط

این یک خواسته محبوب برای همه خانمها است که دارای پوستی شاداب و شفاف باشند و در زمان آرایش نیاز کمتری به زیرسازی پوست داشته باشد. برای رسیدن به این هدف می­توان روتین پوست را رعایت کرد. یکی از موارد مهم در روتین روزانه پوست، استفاده از آبرسان­ها است.

آبرسان­ها انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف هم در بازار قابل تهیه هستند. از جمله آبرسان ژوت در موتن رو است. اگر به توصیه ­های متخصصین پوست دقت کرده باشید، آنها به استفاده از کرم­های آبرسان قبل از کرم­های مرطوب ­کننده تاکید دارند.

چرا باید از آبرسان استفاده کرد؟

استفاده از آبرسان باعث تقویت پوست شده و از چین و چروک­شدن پوست جلوگیری می­کند به این دلیل که باعث کلاژن­سازی پوست می­شود. در واقع تحریک کلاژن­سازی و الاستین پوست ناشی از استفاده آبرسان در روتین پوستی است.

از جمله انواع آبرسان­ها که استفاده­کنندگان از آن رضایت کامل دارند، آبرسان الارو اصل است. این نوع آبرسان فرمولاسیون گیاهی دارد و در انواع متفاوت و برای انواع پوست به بازار عرضه شده­اند. استفاده از این کرم باعث شادابی و نشاط پوست می­شود.

در صورتی که به صورت منظم و روزانه از این آبرسان استفاده کنید پوست شما کمتر دچار چین و چروک می­شود و حتی چین و چروک­های قدیمی هم به مرور زمان از بین می­روند.

سخن آخر

اگر می­خواهید آرایش یکدست و زیبایی داشته باشید و اگر قرار است در یک جشن به مدت طولانی حضور داشته باشید و نگران وضعیت میکاپ خود هستید، روی دو گزینه پرایمر و پودر فیکس حساب کنید. این دو به شما کمک می­کنند با یک آرایش فوق­العاده در میهانی حضور پیدا کنید و نگران خراب­شدن آرایش خود هم نخواهید بود.

سوالات متداول

اگر در مورد پرایمر و پودر فیکس سوالی در ذهن شما باشد، مقاله را دنبال کنید که احتمالا جواب آن را دریافت خواهید کرد.

آیا پرایمر برای پوست ضرر ندارد؟

خیر، از آنجایی که پرایمر دارای ترکیبات خاص برای جوان­سازی پوست است، استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی­کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید