قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۷

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۶ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۴ دلار و ۸۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۳۷۵
بازدید : ۵۷۱

فرادید | طلا همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۱۶ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۰۶ درصد به ۱۷۷۴ دلار و ۸۹ سنت رسید.

این هفته تحلیل‌گران بازار‌های جهانی در انتظار انتشار آمار جدید تورم در ایالات متحده هستند تا بر پایه آن تحولات بازار در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کنند.

به گزارش فرادید و به گفته تحلیلگران، با توجه به انتشار آمار دوراز انتظار رشد اشتغال در ایالات متحده به نظر می‌رسد که طلا هفته خوبی را پیش رو نداشته باشد. قیمت اونس طلا دربازار‌های جهانی در در واکنش به اعلام افزایش ۵۲۸ هزار شغل در ماه جولای ۱ درصد کاهش یافت.

بازار طلا پیش از انتشار گزارش اشتغال، مقاومت حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کرده است، اما در واکنش اولیه به داده‌ها، کشش صعودی خود را از دست داده است. طلای دسامبر آخرین بار با کاهش ۰.۸۲ درصدی در هر اونس، ۱۷۹۲ دلار در هر اونس معامله شد.

به گفته اقتصاددانان، آخرین داده‌های بازار کار به کاهش ترس از رکود رو به رشد در بازار کمک می‌کند. برخی از سیاستمداران و اقتصاددانان استدلال کرده‌اند که اقتصاد نمی‌تواند در رکود باشد، زیرا بازار کار قوی است.

فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: «اعداد اشتغال اخیر بازار را شگفت‌زده کرد و این ایده که فدرال رزرو با افزایش نرخ‌ها می‌تواند تهاجمی باشد، به قیمت طلا کمکی نکرد.»

کاترین جاج، اقتصاددان ارشد در CIBC گفت: در نشانه‌ای واضح از اینکه اقتصاد ایالات‌متحده در رکود نیست، استخدام در ماه جولای تسریع شد و نشان داد که مبارزه فدرال رزرو با تورم هنوز به پایان نرسیده است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive، خاطرنشان کرد که بازدهی دلار و اوراق قرضه به دنبال گزارش مشاغل افزایش یافته و دو باد مخالف برای این فلز گرانبها ایجاد کرده است.

این هفته، ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، چهار تحلیلگر معادل ۲۴ درصد آن‌ها نسبت به بازار طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند، هفت تحلیلگر معادل ۴۱ درصد روند بازار را نزولی و شش تحلیلگر هم نوسان چندانی را در بازار پیش‌بینی نمی‌کرند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین‌استریت، ۵۷۹ نفر شرکت کردند. از این تعداد، ۳۷۹ نفر یا ۶۵ درصد همچنان به بازار طلا در هفته آتی امیدوارند، ۱۲۴ نفر معادل ۲۱ درصد این روند را کاهشی و ۷۶ نفر روند بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید