قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۱ دلار و ۴۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۶۰۴
بازدید : ۴۸۳

فرادید | طلا به رغم جدا شدن از کانال ۱۸۰۰ دلار با افزایش همراه شد. امروز ۲۵ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۸۵ درصد به ۱۷۸۱ دلار و ۴۷ سنت رسید.

این در حالی است که دیروز قیمت طلا و نقره به دلیل نگرانی‌های مرتبط با تقاضا برای فلزات پس از مجموعه‌ای از آمار‌های ضعیف از اقتصادچین روند نزولی پیدا کرد. کاهش شدید قیمت نفت خام و قوی‌تر شدن شاخص دلار آمریکا این روند را تشدید کرد.

به گزارش فرادید؛ بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از رسیدن به اوج سه هفته‌ای در روز جمعه به ۲.۸۴ درصد کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

قیمت‌های داخلی بالا، تقاضای فیزیکی طلا در هند را در هفته گذشته محدود کرد، در حالی که عدم اطمینان پیرامون تحولات مرتبط با تایوان باعث شد واردکنندگان شمش در چین از خرید‌های بزرگ خودداری کنند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۸۰۷/۰۰،
۱۸۰۳/۰۰،
۱۷۹۶/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۸۹/۰۰،
۱۷۸۵/۰۰،
۱۷۷۸/۰۰

عوامل صعود قیمت طلا در ۶ هفته آینده عبارتند از ریکاوری بازار بورس، جلسه FOMCT، افت ارزش دلار، افزایش بازدهی اوراق قرضه. عوامل میان مدت موثر بر قیمت اونس طلا نیز دلار آمریکا، برنامه‌های حمایتی مالی، تورم خواهند بود.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید