طرز تهیه تارت شکلاتی

طرز تهیه تارت شکلاتی

تارت شکلاتی را می‌توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید.

کد خبر : ۱۰۹۶۲۹
بازدید : ۱۳۳۳

تارت نوعی شیرینی بین الملی است؛ از مواد پرکننده برای پوشش تارت استفاده میشود و خمیر تارت (کراست) حالت ترد و بیسکوئیتی دارد! اصلی‌ترین قسمت تارت پخت خمیر آن است. روی تارت باز است و خمیر قسمت رویی تارت را پوشش نمیدهد، تارت‌ها پف نمی‌کنند و خمیر شکل اولیه خود را حفظ می‌کند.

داخل تارت را با مواد مختلفی مثل مربا، خامه، کرم پاتیسیر، کرم کاستارد، گاناش، ژله، بریلو و انواع میوه‌ها و شکلات میتوان پر کرد.

دستور پخت تارت شکلاتی بسیار خوشمزه به این ترتیب است:

مواد لازم برای تارت شکلاتی

شکلات خرد شده: ۲۵۰ گرم
خامه: ۳۵۰ میلی لیتر
شکر: ۱۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین: یک قاشق سوپخوری
شیر: یک پیمانه
آب سرد:۱/۴ میلی لیتر
مواد لازم برای خمیر شکلاتی
پودر بیسکویت: ۲ پیمانه
کره ذوب شده: ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو: ۲ قاشق سوپخوری

تارت شکلاتی

طرز تهیه تارت شکلاتی

ابتدا تعدادی بیستکوییت را در غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بیسکوییت‌ها پودر شود باید در نهایت ۲ پیمانه پودر بیسکویت داشته باشید.

در ادامه کره آب شده و پودر کاکائو را افزوده و مجدد دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، کف و دیواره‌های قالب پای را با یک لایه سلفون بپوشانید و مخلوط بیسکویت را داخل آن بریزید طوری که دیواره‌های قالب را هم بپوشاند سپس با دست فشار دهید تا خمیر به قالب بچسبد و منسجم شود.

حالا قالب را در یخچال بگذارید و سراغ درست کردن مواد میانی بروید. یک قاشق سوپخوری ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و مرتب هم بزنید تا دانه‌های ژلاتین به‌خوبی در آب حل شود. در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ و ۱۰۰ گرم شکر را در ظرفی بریزید و با همزن دستی بزنید تا با هم مخلوط شوند، سپس خامه را افزوده و بعد از هم زدن وانیل و شیر را هم بریزید و مخلوط نمایید.

در این مرحله ۲۵۰ گرم شکلات را رنده کرده بریزید و مواد را روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب با یک همزن دستی هم بزنید و اجازه دهید تا مواد برای ۵ دقیقه بپزد. در نهایت شعله را خاموش کرده و ژلاتین آب شده را اضافه نمایید و اجازه دهید تا مواد از حرارت بیفتد.

بعد از اینکه مواد میانی به‌خوبی خنک شد آن را داخل کراست آماده شده بریزید و برای حدود ۵ الی ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد و خوب ببندد. بعد از اینکه تارت شکلاتی به‌خوبی سفت شد روی آن را شکوفه‌های خامه‌ای و یا میوه‌های دلخواه مثل تمشک تزیین کرده و سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد تارت شکلاتی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰ دقیقه میباشد.
تارت شکلاتی را می‌توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب میباشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید