هوتن شکیبا؛ جوان‌اولِ عاشق‌پیشه سینمای ایران

هوتن شکیبا؛ جوان‌اولِ عاشق‌پیشه سینمای ایران

تنالیته صدایی منعطف در کنار چهره فتوژنیکی که هم‌زمان می‌تواند مراتبی از هیجانات مختلف را در خود منعکس کند، از شکیبا، بازیگر مستعد و درخوری در حیطه اجرای نقش‌های عاشقانه ساخته است و به همین دلیل، او انتخاب اول کارگردانانی است که تلاش می‌کنند رومنس بسازند و یا فیلمشان، یک کاراکتر عاشق دارند.

کد خبر : ۱۰۹۶۳۲
بازدید : ۱۴۵۷

«هوتن شکیبا» با اکران فیلم «ابلق»، به چهره برجسته این روز‌های اکران تبدیل شد که توانسته رونق خوبی به گیشه سینما ببخشد.

هوتن شکیبا اگرچه طی این سال‌ها، به نامی آشنا برای سینمادوستان تبدیل شده است، اما این بازیگر، مسیری طولانی را پیمود تا بتواند خود را به عنوان یکی از جوان‌اول‌های این سینما تثبیت کند.

البته که تعلق‌خاطر و خاستگاه شکیبا، بیش از آن‌که به دوربین و جادوی سینما باشد، صحنه نمایش و تئاتر است. شکیبا، فعالیت حرفه‌ای در حوزه تئاتر را از نیمه دوم دهه ۸۰ آغاز کرد و توانست در دوران دانشجویی خود، در چندین نمایش حضور داشته باشد. به طوری‌که در سال ۸۷، در یک نمایش و در سال ۸۸، در پنج نمایش حاضر شد و این روند را تا انتهای دهه ۹۰ و پس از شهرت نیز تداوم بخشید.

تقدیر در چند اجرای صحنه‌ای، عزم او را برای پیمودن این مسیر، جزم‌تر کرد. شکیبا که ممارست ویژه‌ای در تئاتر از خود نشان می‌داد، نخستین تجربه حرفه‌ای جلوی دوربین خود را در ابتدای دهه ۹۰ چشید.

او در سال ۹۲، در یکی از نقش‌های فیلم تجربی شب، بیرون به ایفای نقش پرداخت و اگرچه این فیلم، اکران منسجمی نداشت، اما مسیر را برای کار‌های تصویری بعدی شکیبا هموار کرد. به طوری که وی در همان سال، در ۲ فیلم حق سکوت و طبقه حساس، جلوی دوربین رفت.

این فعالیت در سال ۹۳، گسترده‌تر شد چرا که وی علاوه بر بازی در سریال ابله، به عنوان یکی از صداپیشگان کلاه قرمزی، صداپیشه عروسک دیبی شد که حسابی میان مردم گل کرد؛ بنابراین شکیبا که تا قبل از این زمان، تنها به عنوان بازیگر تئاتر شناخته می‌شد، تا آن سال، تجربیاتی را در حوزه صداپیشگی تلویزیون، بازیگری سینما و حضور در شبکه نمایش خانگی به دست آورده بود.

سال ۹۴ برای شکیبا با تداوم صداپیشگی دیبی و خونه بغلی در تلویزیون و بازی در فیلم سینمایی هلن همراه بود. اتفاق بزرگ کارنامه این بازیگر، اما در سال ۹۵ و بازی در نقش اصلی سریال پربیننده لیسانسه‌ها رقم خورد. شکیبا در این سریال موفق شد تا وجوهی کمیک از بازی خود که تا آن زمان چندان رونمایی نشده بود را به تصویر بکشد و در کنار شخصیت‌پردازی خوبی که سروش صحت برای او در نظر گرفته بود، قابلیت‌های دیگری از بازی شکیبا کشف شد که با استقبال خیره ‎کننده‌ای توسط مخاطبان مواجه شد.

تنالیته صدایی منعطف در کنار چهره فتوژنیکی که هم‌زمان می‌تواند مراتبی از هیجانات مختلف را در خود منعکس کند، از شکیبا، بازیگر مستعد و درخوری در حیطه اجرای نقش‌های عاشقانه ساخته استبه همین ترتیب، شکیبا توانست آن سونامی محبوبیتی که برای وی با صداپیشگی دیبی رقم خورده بود، این بار با سریال لیسانسه‌ها تکرار کند. دو تجربه‌ای که برای سالیان دیگر نیز تکرار شد تا فصول دیگری برای این ساخته‌های محبوب ترتیب داده شود.

هوتن شکیبا
شکیبا که تا سال ۹۷ موفق شده بود محبوبیت خوبی را در تلویزیون رقم بزند، در سال ۹۷ و با بازی در شبی که ماه کامل شد، توجه منتقدان و مخاطبان جدی سینما را به سمت خود جلب کرد. حضور متفاوت او در این فیلم به اندازه‌ای دیده شد که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد و شکیبا به عنوان یک بازیگر جوان که کشف سینمایی دهه ۹۰ به حساب می‌آمد، جاپایش را در سینما محکم کرد.

از آن سال تا به امروز، تقریبا تمامی فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر، به واسطه حضور او، با استقبال مواجه شد: از عامه‌پسند، ابلق، تی‌تی و ملاقات خصوصی در سینما تا لیسانسه‌ها و فوق‌لیسانسه‌ها در تلویزیون و البته چند تئاتر و صداپیشگی که او طی ۴ سال اخیر به انجام رساند.

شکیبا موفق شد تا خلاء نبود یک جوان‌اول عاشق‌پیشه را در سینمای ایران به خوبی پر کند. عمده نقش‌های سینمایی او و حتی آن‌ها که منفی هستند، چهره‌ای عاشق از این بازیگر بازتاب می‌دهند.

تنالیته صدایی منعطف در کنار چهره فتوژنیکی که هم‌زمان می‌تواند مراتبی از هیجانات مختلف را در خود منعکس کند، از شکیبا، بازیگر مستعد و درخوری در حیطه اجرای نقش‌های عاشقانه ساخته است و به همین دلیل، او انتخاب اول کارگردانانی است که تلاش می‌کنند رومنس بسازند و یا فیلمشان، یک کاراکتر عاشق دارند.

شکیبا از نیمه مردادماه، رومنس تی‌تی را به روی پرده دارد که این فیلم طی ۱۰ روز نخست خود، ۱۴ میلیارد تومان فروش داشت. این بازیگر، از فردا، ابلق را به روی پرده می‌فرستد که از هم‌اکنون می‌توان نسبت به فروش بالای این فیلم، خوش‌بین بود تا شکیبا با همین ۲ فیلم بتواند گردش مالی بسیار خوبی از خود در گیشه امسال سینما‌ها داشته باشد؛ و البته که هنوز سینما و تلویزیون، در سال‌های ابتدایی بهره‌برداری از ظرفیت‌های هوتن شکیبا هستند.

بازیگری که با کمدی در تلویزیون درخشید و در همان مدیوم با صداپیشگی، نظر میلیون‌ها مخاطب را به خود جلب کرد و در نهایت توانست با ایفای نقش‌هایی جدی در سینما، درخشش خود را کامل کرده و حالا چشم‌ها نظاره‌گر انتخاب‌های بعدی این بازیگر است تا دیگر توانمندی‌های او، پازل حرفه‌ای شکیبا را نزد مخاطبان و دوستداران بسیارش کامل کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید