برنز تاریخ‌ساز بانوی شمشیرباز ایرانی در قونیه

برنز تاریخ‌ساز بانوی شمشیرباز ایرانی در قونیه

توجهی که به دختران شد و برگزاری اردو‌های مستمر باعث شد در حد یک مقدار کوچک خودمان را نشان دهیم. اگر این حمایت‌ها بیشتر و ادامه‌دار باشد، واقعا بانوان شمشیربازی می‌توانند نتایج بهتر از این را کسب کنند

کد خبر : ۱۰۹۶۴۴
بازدید : ۶۱۱

پنجمین دوره رقابت‌های همبستگی کشور‌های اسلامی عصر روز گذشته در قونیه پیگیری شد و کاروان ایران در رشته شمشیربازی موفق به ثبت یک مدال تاریخی شد.

عصر روز گذشته درحالی‌که همه نگاه‌ها متوجه تیم سابر مردان ایران بود، به‌ناگاه این اعظم بختی، شمشیرباز اپه ایران بود که در کانون توجه قرار گرفت. او در مرحله انفرادی خودش را تا نیمه‌نهایی بالا کشاند و در مسابقه‌ای حساس مقابل حریفی از ترکیه قرار گرفت.

بختی در یک جدال بسیار نزدیک، رقابت را با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ واگذار کرد و به برنز مشترک این دوره از بازی‌ها رسید. شاید برنز رقابت‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در جدول رده‌بندی مدال‌ها درد زیادی از کاروان ایران دوا نکند، بااین‌حال بختی نشان داد که می‌توان علاوه بر سابر، امیدوار به درخشش شمشیربازان اپه هم بود.

او با همین نشان برنز، به اولین زن شمشیربازی تبدیل شد که موفق شده در ماده اپه برای زنان ایران مدال‌آوری کند. بختی پس از کسب مدال برنز بازی‌های کشور‌های اسلامی گفت: «از تمام کسانی که زحمت کشیدند به‌خصوص مسئولان تشکر می‌کنم.

سطح مسابقات خیلی بالا بود. بازیکنانی که رنکینگ جهانی داشتند در این مسابقات شرکت کردند. در سابر و اپه بانوان، واقعا بازیکنان خیلی خوبی شرکت کرده بودند. ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان همگی با بازیکنان مطرح آمده بودند که در حد آسیا عالی هستند. همه بچه‌ها تلاش کردند و واقعا تلاش آن‌ها قابل ستایش است. دختران ما خیلی عالی بازی کردند».

او درباره بازی آخر خود با حریف ترکیه‌ای گفت: «حریف ترکیه‌ای قدرت بدنی خیلی بالایی داشت. رقابت پایاپایی با او داشتم، اما در ضربات آخر نتوانستم و شرمنده شدم».

بانوی شمشیربازی ایران با اشاره به کسب اولین مدال شمشیربازی بانوان ایران در مسابقات کشور‌های اسلامی هم گفت: «بازیکن نماینده تلاش مربی و مسئولان است. نتایجی که دختران ما می‌گیرند به خاطر تلاش مداومی است که در چند ماه صورت گرفت.

توجهی که به دختران شد و برگزاری اردو‌های مستمر باعث شد در حد یک مقدار کوچک خودمان را نشان دهیم. اگر این حمایت‌ها بیشتر و ادامه‌دار باشد، واقعا بانوان شمشیربازی می‌توانند نتایج بهتر از این را کسب کنند».

روز گذشته همچنین در سابر مردان هم اتفاقات جالبی رخ داد. چهار نماینده سابر تیم مردان ایران که گفته می‌شد سه نفر از آن‌ها بخت کسب مدال طلا را دارند به هم خوردند و فقط یکی از آن‌ها به فینال رسید! در مرحله یک‌هشتم نهایی اولین دوئل تمام‌ایرانی رخ داد و محمد رهبری از سد فتوحی گذشت.

اتفاق مهم‌تر در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رقم خورد، جایی که دو شمشیرباز مشهور ایران در اسلحه سابر یعنی محمد رهبری و علی پاکدامن به مصاف هم رفتند. این جدال تمام‌ایرانی را این‌بار علی پاکدامن برد تا برای کسب مدال طلا به مصاف شمشیربازی از کشور میزبان برود.

در فینال، ولی دست ایران از رسیدن به مدال طلا باز ماند، چون علی پاکدامن با شکست مقابل حریف ترکیه‌ای خود به مدال نقره سابر انفرادی رسید. در مرحله نهایی سابر انفرادی مردان، علی پاکدامن با گلدریم حریف ترکیه‌ای بازی کرد.

این دیدار نزدیک با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ به سود حریف ترکیه‌ای به پایان رسید. به این ترتیب، کار شمشیربازان ایرانی در عصر روز گذشته با کسب یک مدال نقره و یک برنز در سابر مردان و یک برنز در اپه زنان به پایان رسید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید