انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به تعویق افتاد

انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به تعویق افتاد

او درباره علت این اتفاق توضیحی نداده است، اما طبعا دو مراسم تشییع و تدفین اعلام شده، با تغییر در زمان برگزاری مواجه خواهند شد.

کد خبر : ۱۰۹۶۴۹
بازدید : ۵۴۰

فرزند هوشنگ ابتهاج اعلام کرد، به دلیل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است.

درحالیکه اعلام شده بود پیکر این شاعر معاصر که چند روز پیش در بیمارستانی در شهر کلن آلمان درگذشت، عصر چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه، روز جمعه در رشت به خاک سپرده خواهد شد، درنهایت اعلام شد که این روند به تعویق افتاده است.

فرزند ابتهاج که پیش‌تر اعلام کرده بود اطلاعات دقیق درباره مراسم تشییع و تدفین را مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کنند، صبح روز چهارشنبه اعلام کرد: با تأسف به اطلاع همگان می‌رسانم که به دلایل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاده است.

او درباره علت این اتفاق توضیحی نداده است، اما طبعا دو مراسم تشییع و تدفین اعلام شده، با تغییر در زمان برگزاری مواجه خواهند شد.

گویا مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر چرایی و راهکاری برای حل مانع احتمالا اداری ایجاد شده در انتقال پیکر ابتهاج به ایران هستند.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب‌های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران‌ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید