۷ عاملی که بیش‌تر از عاشق‌بودن رابطه‌تان را حفظ می‌کند

۷ عاملی که بیش‌تر از عاشق‌بودن رابطه‌تان را حفظ می‌کند

باید بدانید که موفقیت از منظرِ کسی که می‌خواهید با او آینده‌تان را رقم بزنید چه معنایی دارد و خانواده چگونه بر رشد آن‌ها اثرگذار بوده است.

کد خبر : ۱۰۹۷۱۵
بازدید : ۱۰۸۴

فرادید | حس عمیق عشق و محبت یکی از ضروری‌ترین بخش‌های هر رابطه عاشقانه بلندمدت است. اما یک کارشناس رابطه می‌گوید، برخلافِ عقیده رایج، عشق مهم‌ترین عامل در یک رابطه نیست.


به گزارش فرادید، جف گانتر، روان‌درمان‌گر از پورتلند در اورِگانِ آمریکا، ۷ عاملِ کلیدی، شاملِ داشتنِ این حس که از رؤیاهای‌تان حمایت می‌شود و می‌توانید مرز‌های سالم داشته باشید، را شرح می‌دهد که برای ساختنِ یک رابطه سالمِ عاشقانه ضروری هستند.


او می‌گوید: «خیلی خوب است که شما همدیگر را دوست دارید و عاشقِ هم هستید، اما عشق کافی نیست.»


این کارشناس رابطه ۴ پرسش اصلی را مطرح می‌کند که هر فردی باید از خودش بپرسد:


۱. شریک عاطفی شما چگونه با شما رفتار می‌کند؟ آیا آن‌ها مهربان، خوش‌رفتار و مراقب هستند یا مردم‌آزارانی هستند که شما را فقط برای خوش‌گذرانی می‌خواهند؟


۲. آیا در کنار آن‌ها به‌قدر کافی احساس امنیت و ایمنی دارید که خودِ واقعی‌تان را نشان دهید یا در مقابلِ آن‌ها فقط بخش‌هایی از شخصیت‌تان را ظاهر می‌کنید و بقیه را می‌پوشانید؟ چرا این کار را می‌کنید؟


۳. آیا حس می‌کنید که از امیدها، آرزو‌ها و اهدافِ آینده‌تان حمایت می‌شود؟ زیرا این نکته برای داشتنِ رابطه سالم بسیار اهمیت دارد.


۴. آیا حس می‌کنید که نیاز‌های عاطفی‌تان برآورده می‌شود؟ آیا حس می‌کنید که دیده، درک و حمایت می‌شوید؟ یا خودتان را عقب نگه می‌دارید، زیرا طرفِ عشقی‌تان نمی‌داند چطور از شما حمایت کند؟


۵. آیا می‌توانید «نه» بگویید و بدونِ اینکه احساس گناه یا خودخواهی کنید برای خودتان مرز تعیین کنید؟ آیا مجبور شده‌اید کاری که رضایت نداشتید را انجام دهید؟ حتی در عاشقانه‌ترین روابط هم رضایت قلبی هم‌چنان مهم است.


۶. آیا بعد از جروبحث می‌توانید مشکلات را حل کنید، دوباره با هم پیوند برقرار کنید، حس کنید همه حرف‌ها زده شده یا اینکه حس می‌کنید به لحاظِ عاطفی از شما انرژی گرفته شده و خسته هستید؟


بسیاری از کسانی که با این پرسش‌ها مواجه شده‌اند می‌گویند آرزو می‌کردند قبل از ازدواج به این پرسش‌ها پاسخ می‌دادند. یکی از کاربران نوشته بود: «دعوا‌هایی که با همسر سابقم داشتم باعث می‌شد که حس ناامیدی و پوچی پیدا کنم، انگار من باید همیشه موجبات آرامش و آسایش او را فراهم می‌کردم.»


فرد دیگری نوشته بود: «این اولین ارتباط در زندگی‌ام است که توانسته‌ام به همه این پرسش‌ها جواب مثبت بدهم.» بعضی‌ها هم از پاسخ‌هایی که به این پرسش‌ها داده بودند، احساس ترس کرده بودند.


این کارشناس رابطه می‌گوید باید بدانید که موفقیت از منظرِ کسی که می‌خواهید با او آینده‌تان را رقم بزنید چه معنایی دارد و خانواده چگونه بر رشد آن‌ها اثرگذار بوده است.


سوال دیگری که باید بپرسید آن است که در هنگام غم و استرس چه چیزی شریکِ زندگی‌تان را آرام می‌کند و باعث می‌شود حس کند نوری به دنیای تاریکِ درونش تابیده شده است.


سال گذشته او ۱۲ پرسش را مطرح کرد و گفت هر فردی که ۶ ماه از رابطه‌اش می‌گذرد باید بتواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد:


۱. چه چیزی شریکِ زندگی‌تان را می‌خنداند یا به گریه می‌اندازد؟
۲. چه چیزی آن‌ها را سر شوق می‌آورد؟
۳. خانواده چطور بر رشد آن‌ها اثر گذاشته است؟
۴. چه چیزی آن‌ها را عصبانی می‌کند؟
۵. آیا باور‌های معنوی دارند و این باور‌ها چطور بر انتخاب‌های‌شان در زندگی اثر می‌گذارد؟
۶. نقاط عطف زندگی‌شان را چگونه تعریف می‌کنند؟
۷. چه چیزی برایش از هر چیزی مهم‌تر است؟
۸. موفقیت را چگونه تعریف می‌کنند؟
۹. وقتی ناراحت هستند یا استرس دارد چه نوع حمایتی نیاز دارند؟
۱۰. چه چیزی بیش‌تر از همه مایه غرورشان است؟
۱۱. چه چیزی به سرعت می‌تواند آن‌ها را از درون خوشحال کند؟
۱۲. چگونه باتری‌های عاطفی‌شان را شارژ می‌کنند؟


منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید