سال تحصیلی جدید حضوری است

سال تحصیلی جدید حضوری است

کاظمی با تاکید براینکه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حضوری خواهد بود و هیچ تعطیلی نخواهیم داشت، افزود: در شرایط خاص مانند زلزله و سیل فقط آموزش غیرحضوری می‌شود.

کد خبر : ۱۰۹۷۷۴
بازدید : ۶۵۲

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال اولین بازگشایی مدارس در دولت جدید است، قرار شد پروژه مهر به استان‌ها و مناطق سپرده شود و یک نظارت ستادی داشته باشیم.

مهدی کاظمی در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: کمیسیون عدالت آموزشی دو موضوع دارد، یکی عدالت آموزشی است و موضوع بعدی طرح ملی بازگشایی مدارس است.

پروژه مهر، با هدف بهینه سازی نیروی انسانی، احصای دقیق آسیب‌های موجود، جبران کمبود‌های ایجاد شده ناشی از کرونا و … شکل گرفته است.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها بر این است که مهر متفاوتی در دوران پساکرونا شروع کنیم، بعد از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری مدارس باز می‌شوند. این آموزش غیرحضوری نکات مثبت و منفی داشت.

کاظمی اضافه کرد: مهر امسال اولین بازگشایی مدارس در دولت سیزدهم و مقرر شده است، پروژه مهر به استان‌ها و مناطق سپرده شود و یک نظارت ستادی داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه افزود: آموزش قبل از دوران کرونا با بعد از کرونا متفاوت است، باید از بستر فناوری اطلاعات و تولید محتوای الکترونیک استفاده کنیم تا خانواده‌ها در آموزش کودکانشان مانند دوران کرونا اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه مهر کارگروه‌هایی راه‌اندازی شده است، گفت: در پروژه مهر تمام ادارات آموزش و پرورش درگیر می‌شوند و سایر دستگاه‌ها نیز با آموزش و پرورش مشارکت خواهند کرد و اثرات آن تا پایان سال تحصیلی باقی خواهد ماند.

کاظمی با تاکید براینکه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حضوری خواهد بود و هیچ تعطیلی نخواهیم داشت، افزود: در شرایط خاص مانند زلزله و سیل فقط آموزش غیرحضوری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: تمامی فعالیت‌ها در استان و مناطق باید مدرسه محور باشد، زیرا مدرسه محور تحول است، مناسب‌تر است تا بازگشایی مدارس با حضور شخصیت‌های محلی انجام شود تا تاکیدی بر اهمیت این آیین هم باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید