قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۳۷ دلار و ۹۵ سنت رسیده است.

کد خبر : ۱۰۹۷۸۱
بازدید : ۵۲۷

فرادید | طلا به رغم رشدی که در جدول روزانه ثبت کرده است، اما همچنان کمتر از ۱۷۵۰ دلار معامله می‌شود. امروز اول شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۴۹ درصد به ۱۷۳۷ دلار و ۹۵ سنت رسیده است.

در ساعات نخست دیروز دوشنبه قیمت طلا و نقره در معاملات به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید. افزایش شاخص دلار آمریکا که به بالاترین حد خود در پنج هفته گذشته رسیده و بسیار نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر است، نقش مهمی را در این ریزش ایفا کرد.

به گزارش فرادید؛ طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است، زیرا این مورد، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. تمرکز این هفته بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ روز جمعه خواهد بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان در بحبوحه انتظارات به اوج رسیدن تورم و افزایش نگرانی‌های رکود اقتصادی، فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد. معامله‌گران اکنون با احتمال ۴۶.۵ درصدی برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سپتامبر و ۵۳.۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی قیمت دارند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD
۱۷۵۸/۰۰
۱۷۵۵/۰۰
۱۷۵۰/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD
۱۷۴۱/۰۰
۱۷۳۶/۰۰
۱۷۳۰/۰۰

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید