بنتلی باتور؛ لوکس و اشرافی
اما معرفی کوپه جدید باتور از دپارتمان مولینر نشان از تغییراتی دارد که جسارت بالایی در پذیرش آن وجود داشته است! به نحویی که در قسمت دماغه باتور طراحی جدیدی را میبینیم که ارتباطی به محصولات سالهای اخیر بنتلی ندارد.
بنتلی از جمله خودروسازانی است که تغییرات جزیی در زبان طراحی محصولات خود طی سالها فعالیت درخشان در این صنعت ایجاد کرده است. به عبارت دیگر زبان طراحی این کمپانی چنان موفق بوده که حفظ آن تبدیل به یکی از رموز موفقیت بنتلی شده است.
اما معرفی کوپه جدید باتور از دپارتمان مولینر نشان از تغییراتی دارد که جسارت بالایی در پذیرش آن وجود داشته است! به نحویی که در قسمت دماغه باتور طراحی جدیدی را میبینیم که ارتباطی به محصولات سالهای اخیر بنتلی ندارد.
این بنتلی در طراحی ستون آخر و نمای کامل پشت نیز براساس روح خودروهای کلاسیک سالهای دور کمپانی شکل گرفته و انصافا منظره زیبایی را نیز به چشمان مخاطب هدیه میکند.
خط شانه کرومی که از قسمت ابتدایی خط درپوش موتور شروع میشود و تا ستون آخر ادامه دارد، اهمیت بالایی در بهبود حس لوکس این کوپه اشرافی دارد. تفاوت سطح روی دربها به علاوه رینگهای ۲۲ اینچی اختصاصی مولینر را نیز باید به فرمول نمای جانبی اضافه کنیم.
پیشرانه توربودوقلو ۶ لیتری ۱۲ سیلندر، اینجا برابر با ۷۱۰ اسب بخار خروجی و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این مشخصات، باید مولینر باتور را قدرتمندترین محصول تولیدی کمپانی بنتلی تا به امروز بدانیم.
از دیگر ویژگیهای بخش فنی میتوان به سیستم تعلیق تطبیقی، سامانه تمام چرخ محرک و دیفرانسیل ال اس دی الکترونیک اشاره کرد.
فضای داخل کابین بنتلی باتور در نوع خود یک تابلوی هنری است. ترکیب چرم دو رنگ، عناصر فلزی براق، فیبر کربن و در نهایت دقت بسیار بالا موجب شده تا یکی از خاصترینهای صنعت خودرو شکل بگیرد. جالب آنکه بنتلی جزئیات پرینت سه بعدی شده از جنس طلای ۱۸ عیار را نیز برای این کابین پیش روی مشتریان قرار داده است.
تولید بنتلی مولینر باتور محدود به ۱۸ دستگاه خواهد بود و حدود ۲ میلیون دلار قیمت دارد.