فیلم «حال و هوای سئول»؛ داستان مهیج و شوخی‌های شاد

فیلم «حال و هوای سئول»؛ داستان مهیج و شوخی‌های شاد

فیلم کره‌ای «حال و هوای سئول» (Seoul Vibe) داستان گروهی از جوانان عاشق رانندگی است که برای کمک به گیر انداختن یک تبهکار، به عنوان راننده در دار و دستۀ او نفوذ می‌کنند. این فیلم به نوعی شبیه به «سریع و خشن» است؛ با شوخی‌های بیشتر و خشونت کمتر.

کد خبر : ۱۰۹۸۶۷
بازدید : ۱۸۳۳

فرادید | «حال و هوای سئول» یک فیلم اکشن و مهیج کره‌ای است که داستانش در دهۀ ۱۹۸۰ در شهر سئول اتفاق می‌افتد؛ این فیلم یک چیزی شبیه به «سریع و خشن» است، البته با طنز بیشتر و خشونت و انفجار کمتر. منظره‌ها، لباس‌ها، موسیقی‌ها و ماشین‌هایی که در این فیلم می‌بینیم، یک بازسازی دقیق و دیدنی از تصویر شهر سئول در سی چهل سال پیش هستند.

به گزارش فرادید؛ داستان فیلم دربارۀ یک گروه از جوانان عاشق رانندگی است که گه‌گاهی یک سری خلاف‌های جزئی هم انجام می‌دهند. سکانس اول فیلم با رانندگی شخصیت اصلی فیلم یعنی دونگ‌ووک به همراه برادرش در صحرا‌های عربستان شروع می‌شود؛ این صحنه علاوه بر اینکه مهارت رانندگی دونگ‌ووک را به رخ می‌کشد، نشان می‌دهد که آن‌ها در آنجا یک جور تجارت غیر قانونی هم انجام می‌دهند.

فیلم «حال و هوای سئول»؛ داستان مهیج و شوخی‌های شاد

بعد از بازگشت دونگ‌ووک و برادرش به کره و جمع شدن همۀ دوستان دور هم، سر و کلۀ یک دادستان پیدا می‌شود که از همۀ خلاف‌های آن‌ها خبر دارد و می‌تواند هرکدامشان را چند سال به زندان بیاندازد. اما دادستان یک پیشنهاد ویژه برای آن‌ها دارد. او از دونگ‌ووک و دوستانش می‌خواهد که به عنوان راننده در یک گروه تبهکاری بزرگ نفوذ کنند و برای به دام انداختن رئیس آن‌ها به ماموران قضایی کمک کنند.

علاوه بر صحنه‌های جذاب رانندگی و تعقیب و گریز‌های شهری که واقعا خوب و مهیج از کار درآمده‌اند، حس و حال شوخ و شاد فیلم هم به گیرایی و کشش آن کمک زیادی کرده است. دیالوگ‌ها و روابط بین شخصیت‌ها بامزه و مفرح هستند و جلوۀ بصری فیلم واقعا حال آدم را خوب می‌کند؛ منظره‌های آفتابی، رنگ‌های درخشان و لباس‌های شاد باعث طراوت و سرزندگی فیلم شده‌اند. فقط اعضای گروه نیستند که جذابند؛ شخصیت دادستان هم با دیالوگ‌های طعنه‌آمیز و گاه خنده‌داری که می‌گوید جاذبۀ خودش را دارد.

رابطۀ همدلانه‌ای که بین اعضای گروه وجود دارد، آنقدر صمیمانه و گرم است که خیلی زود انگار مخاطب را هم به عضوی از گروه تبدیل می‌کند. قصۀ فیلم آنقدر‌ها پیچیده نیست و از همان اول معلوم است که دونگ و دوستانش بالاخره موفق می‌شوند و سوابق خلافکاریشان پاک می‌شود؛ مدت‌زمان دو ساعت و بیست دقیقه‌ای فیلم هم یک کمی طولانی‌تر از حد انتظار است، اما با همۀ این‌ها به اندازۀ کافی هیجان و لذت در طول این مسیر وجود دارد که ما را تا آخر با خودش همراه کند.

  • کارگردان : مون هیون سئونگ (Moon Hyeon Seong)
  • بازیگران : یو آه‌این (Yoo Ah In)، گو کیونگ‌پیو (Go Kyung Pyo)، پارک جوهیون (Park Ju Hyun) و دیگران
  • امتیاز مخاطبان (راتن تومیتوز) : ۸۰%
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید