(تصویر) ماجرای هورمون تراپی شهره لرستانی (مازیار لرستانی)

(تصویر) ماجرای هورمون تراپی شهره لرستانی (مازیار لرستانی)

شهره لرستانی (مازیار لرستانی) تصویری تاره در صفحه اینستاگرام اش منتشر کرده است. او در این تصویر نشان داده که به یک پزشک بیماری‌های غدد داخلی و متابولیسم مراجعه کرده است تا مراحل تطبیق جنسیت خود را دنبال کند. او در حاشیه این تصویر هم توضیح داده است که مرحله هورمون تراپی خود را آغاز کرده است.

کد خبر : ۱۰۹۸۷۱
بازدید : ۴۱۸۴

فرادید | چهل و شش روز قبل بود که شهره لرستانی رسما اعلام کرد که تغییر جنسیت داده و از این پس نام اش مازیار خواهد بود. او سپس یک فایل صوتی منتشر کرد که در آن توضیح می‌دهد که دیگر شرعا و عرفا زن نیست و به همین دلیل براساس شرع اسلامی حاکم بر جامعه طی چند ماه آینده برای تغییر نام اش اقدام می‌کند.

به گزارش فرادید، در حال حاضر هم شهره لرستانی (مازیار لرستانی) تصویری تاره در صفحه اینستاگرام اش منتشر کرده است. او در این تصویر نشان داده که به یک پزشک بیماری‌های غدد داخلی و متابولیسم مراجعه کرده است تا مراحل تطبیق جنسیت خود را دنبال کند.
(تصویر) ماجرای هورمون تراپی شهره لرستانی (مازیار لرستانی)

او در حاشیه این تصویر هم توضیح داده است که مرحله هورمون تراپی خود را آغاز کرده است. این پیام شهره لرستانی (مازیار لرستانی) نیز حالا با واکنش مثبت برخی همکاران و دنبال کنندگان اش مواجه شده است.

هورمون تراپی چیست؟

دکتر محمدرضا صفری نژاد، ارولوژیست و آندرولوژیست درباره هورمون تراپی می‌گوید که هدف از هورمون درمانی این است که فرد در قالب جنس مخالف از نظر فیزیکی و روانی احساس بهتری داشته باشد.

چون در حقیقت افراد ترانس از ظاهر مردانه یا زنانه خود ناراضی هستند و به کمک هورمون درمانی همراه با یک عده اعمال جراحی، فرد ظاهر دلخواه خود را به مقدار زیادی بدست می‌آورد. این نوع هورمون درمانی را هم هورمون درمانی جنس مخالف (cross-sex) می‌گویند.

بیوگرافی مازیار لرستانی

مازیار لرستانی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران است و از سال ۱۳۶۴، فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد.

او در سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد به سینما راه یافت. مجموعه تلویزیونی هتل به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی مأموریت آقای شادی و چندین تله فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آن‌ها حضور داشته است.

مازیار لرستانی همچنین سابقه فعالیت در آثاری همچون هتل پرستاره، هزاران برگ و هزار رنگ، آپارتمان، آوای فاخته، امام علی، لیلی با من است، مختارنامه، فرار بزرگ، اخراجی‌ها، حلقه‌های ازدواج، شکلاتی، دم سرخ ها، خجالت نکش، به وقت خماری، هزارپا، آپاچی، اژدر و خسوف را در کارنامه هنری خود دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید