قابلیت جدید اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز‌ها و لوکیش با QR کد

قابلیت جدید اینستاگرام؛ اشتراک گذاری پست ها، ریلز‌ها و لوکیش با QR کد

در ماه جولای نیز گوگل گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد مکان یابی از طریق دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام افزایش چشمگیری در میان کاربران جوان آمریکایی یافته است.

کد خبر : ۱۰۹۸۸۴
بازدید : ۵۵۳

مصطفی جرفی | اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها یا ریلز‌ها را از طریق یک کد QR به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند یک لوکیشن با کد QR را از طریق نقشه قابل جستجو آن به اشتراک بگذارند.

اگرچه کاربران معمولاً به اشتراک‌گذاری پست‌ها از طریق پیام‌های مستقیم یا URL در اینستاگرام عادت کرده اند، اما مسئولان این پیام رسان می‌گویند کد‌های QR می‌توانند در فعالیت‌های بازاریابی و معرفی مشاغل بسیار موثرتر باشند.

به گزاش راهنماتو، برای استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند به هنگام اشتراک گذاری یک پست، ریل یا لوکیشن، علامت سه نقطه در قست بالا و سمت راست پست موردنظر را انتخاب کرده و سپس بر روی QR Code ضربه بزند. از طرف دیگر، در وب، کاربران می‌توانند «/qr» را به URL پست اضافه کنند تا یک کد QR ایجاد کنند.

شایان ذکر است که اینستاگرام چند سالی است که قابلیت اشتراک گذاری پروفایل‌ها از طریق کد‌های QR را دارد. اما این اولین بار است که این شرکت چنین گزینه‌ای را برای پست‌های فردی منتشر می‌کند.

یکی از سخنگویان متا در این خصوص به وبسایت فناوری TechCrunch گفت: «برای سهولت در اشتراک‌گذاری محتوای خاص برای افراد و مشاغل، ما اخیراً توانایی ایجاد کد‌های QR برای پروفایل‌ها، برچسب‌ها، مکان‌ها، ریلز‌ها و موارد دیگر را راه‌اندازی کردیم.» با این همه، هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی اشتراک‌گذاری کد QR برای همه کاربران در سراسر جهان در حال اجراست یا خیر.

متا معتقد است که این قابلیت جدید در اینستاگرام می‌تواند برای مثال به هنرمندان کمک کند تا آثار بعدی یا فعلی خود را به مخاطبان و علاقمندان معرفی کنند یا اینکه رستوران‌ها با چاپ چنین کدهایی، محیط و غذا‌های جدید خود را به کاربران نشان دهند.

فروشندگان نیز می‌توانند از طریق کد‌های QR خریداران را به سمت پست‌های مربوط به محصولات مختلف خود سوق دهند. جالب توجه است که بدانید اخیراً استارت آپ به نام Batch توانسته از طریق همین کد‌های QR سرعت فروش را بالاتر ببرد.

در ماه جولای نیز گوگل گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد مکان یابی از طریق دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام افزایش چشمگیری در میان کاربران جوان آمریکایی یافته است.

بر همین اساس کد‌های QR قابل اشتراک‌گذاری می‌تواند نقش قابل توجه تری در مکان یابی اینستاگرام، به ویژه در خصوص جستجوی رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی ایفا کند.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید