قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۷

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۷

قیمت بیت کوین امروز ۷ شهریور ماه با ۲.۰۱ درصد کاهش نرخ به ۱۹,۶۷۷ دلار معادل ۶۰۲,۰۰۶,۳۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۹۹۰۳
بازدید : ۴۶۷

فرادید | بیت کوین سقوط کرد و وارد کانال ۱۹ هزار دلارشد. امروز ۷ شهریورماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۰۱ درصد به ۱۹,۶۷۷ دلار معادل ۶۰۲,۰۰۶,۳۰۰ تومان رسید.

هفته قبل، بازار‌های مالی و به ویژه رمز ارز اصلی بازار روز‌های خوبی را سپری نکردند چرا که ارزش این دارایی ظرف کمتر از هفت روز، بیش از ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت و به کمترین قیمت ماهانه خود در حدود ۲۱,۰۰۰ دلار رسید و برای چند روز در همین محدوده باقی ماند.

به گزارش فرادید؛ پس از آن، بزرگترین نوسان قیمت روز پنجشنبه و زمانی رخ داد که این دارایی تلاش می‌کرد مارک ۲۲,۰۰۰ دلاری را پس بگیرد، اما در مسیر خود متوقف شد.

این اتفاق، پیامد‌های ناخوشایندی را در پی داشت، به ویژه پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، موضع تهاجمی این بانک مرکزی در مورد مبارزه با تورم را تکرار کرد. پس از این اظهارات، در عرض چند ساعت، بیت کوین سقوط کرد و روز گذشته برای اولین بار از اواسط جولای (اواخر تیر) به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته ۲۶ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۳۸۳ میلیارد دلار است. بیت کوین در مقیاس هفتگی افت ۶.۵ درصدی دارد. گفتنی است بیت‌کوین آخرین بار در اواسط جولای زیر ۲۰,۰۰۰ دلار بود. به عقیده تحلیلگران، با سقوط بیت‌کوین، نشانه‌های منفی در بازار سهام مشاهده می‌شود.

در حال حاضر، افت بیت‌کوین چندان هم تعجب‌آور نیست. نرخ بهره در چند هفته گذشته افزایش داشته است، زیرا بازار‌ها همچنان نگران هستند.

این نگرانی به علت تصمیم فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم بالا است. دارایی‌های ریسکی مانند سهام و ارز‌های دیجیتال در تابستان افزایش داشتند، دقیقاً به این دلیل که وال استریت امیدوار بود، فدرال رزرو با کاهش تورم، افزایش نرخ‌ها را کاهش دهد.

وقتی دارایی‌های بدون ریسک مانند اوراق قرضه دولتی نرخ بازدهی بالاتری ارائه می‌دهند، خرید دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین، جذابیت کمتری پیدا می‌کنند.

بیت‌کوین، بر خلاف بازار سهام، نزدیک به منطقه خطر است. این رمزارز دقیقاً کمی بالاتر از پشتیبانی کلیدی خود در حدود ۱۹۰۰۰ دلار قرار دارد. جایی که خریداران قبلاً برای پرتاب قیمت به سطوح بالاتر وارد عمل شدند. حرکت به زیر این قیمت می‌تواند راه را برای ریزش‌های بیشتر همگام با غیبت خریداران در این سطوح باز کند.

John Kolovos، استراتژیست فنی ارشد در گروه مشاوران ریسک ماکرو نوشت: بیت‌کوین به طور خطرناکی به از سرگیری روند نزولی بلندمدت خود نزدیک می‌شود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید