قیمت طلا امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۷

قیمت طلا امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۷ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۲۲ دلار و ۲۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۹۱۳
بازدید : ۴۶۸

فرادید | طلا حرکت خود را در مسیر نزولی ادامه می‌دهد. امروز ۷ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱۶.۱۱ درصد به ۱۷۲۲ دلار و ۲۹ سنت رسید.

دلار به دنبال پیام جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه بانک مرکزی برای مهار تورم بسیار بالا، نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش خواهد داد، به رشد خود ادامه داد.

به گزارش فرادید؛ پس از اینکه طلا در واکنش به سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال‌رزرو در نشست جکسون هول حدود ۲۵ دلار ریزش قیمتی داشت، تحلیل‌گران سناریو‌های تلخ‌تری را برای طلا پیش‌بینی کردند.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند ریسک سقوط به کانال ۱۶۰۰ دلاری نیز طلا را تهدید می‌کند. طلا در حالی دومین هفته نزولی پیاپی را رقم زده است که کار خود را در هفته‌ای که گذشت در قیمت ۱۷۳۸ دلاری به پایان رساند.

خبر بد این است که فدرال رزرو چرخش سیاستی در ماه‌های آینده نخواهد داشت و نرخ بهره هدف برای مدت طولانی صعودی خواهد بود؛ این سیگنال مهم نشست جکسون هول برای بازار‌ها بود. پاول گفت برای بازیابی کنترل قیمت‌ها نیاز به سیاست انقباضی برای مدتی خواهد بود؛ موضوعی که برای خانوار‌های آمریکایی نامطلوب خواهد بود و رشد اقتصادی را نیز تهدید خواهد کرد.

البته پاول مستقیما به این موضوع اشاره نکرد که که در نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آیا مانند دو نشست قبلی نرخ بهره ۷۵ صدم درصد افزایش خواهد یافت یا خیر و مقدار افزایش نرخ بهره را به داده‌های کلان اقتصادی که در سه هفته آینده منتشر خواهد شد مربوط دانست.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا در این سمپوزیوم گفت: بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در معرض خطر از دست دادن اعتماد عمومی هستند و اکنون باید با قدرت برای مبارزه با تورم عمل کنند، حتی اگر این امر اقتصاد آن‌ها را به رکود بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در چین هفته گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد خود از اکتبر رسید، زیرا کاهش قیمت‌های جهانی باعث تشویق خرید شد، در حالی که تقاضا در هند کاهش یافت، زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت بودند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، با اشاره به تحولات اخیر تاکید کرد که افزایش قیمت طلا در هفته جاری ممکن است دشوار باشد، زیرا نرخ بهره همچنان بالاست. او ادامه داد: «در حال حاضر به فلزات گرانبها چندان خوشبین نیستم، زیرا قیمت در این سطوح حمایتی کلیدی در نوسان است.»

با این حال، تحلیلگران دیگر گفته‌اند که کاهش فشار‌های تورمی می‌تواند بازار‌ها را به سمت قیمت‌گذاری در حرکت‌های نه چندان تهاجمی فدرال رزرو سوق دهد که این امر باعث تضعیف دلار آمریکا و حمایت از قیمت طلا می‌شود.

روز جمعه، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شاخص اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه جولای ۴.۶ درصد افزایش یافته است که نسبت به رشد سالانه ۴.۸ درصدی ژوئن کاهش یافت.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید