قیمت و مشخصات ریرا؛ خودرو جدید ایران خودرو

قیمت و مشخصات ریرا؛ خودرو جدید ایران خودرو

در مورد قیمت ریرا نیز مسئولان ایران خودرو پیش بینی کرده اند که قیمت نهایی به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برسد. آن‌ها علت این قیمت را هم پیش تر افزایش قیمت دلار عنوان کرده بودند.

کد خبر : ۱۰۹۹۹۲
بازدید : ۴۳۴۵

فرادید | مراسم معرفی خودروی ریرا روز گذشته در روستای تاریخی یوش برگزار شد و طبق اعلام مسئولان ایران خودرو قرار است در سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه برسد. کراس اوور که طرحی مشابه با هیوندای کنا و هیوندای سانتافه دارد و تغییراتی تازه‌ای را هم تجربه کرده است.

به گزارش فرادید، ایران خودرو ریرا را بر اساس نسخه بومی پلتفرم PF۱ گروه PSA یعنی پلتفرم IKP۱ ساخته است. پلتفرمی که پیش‌تر از آن برای ساخت تارا استفاده شده بود. حالا ریرا دومین خودرویی است که براساس این پلتفرم تولید و توسعه پیدا می‌کند.

از نظر ابعاد کراس اوور ملی ایران خودرو نیز، آنطور که اعلام شده، در دسته کراس‌های B پلاس قرار می‌گیرد و تقریبا هم اندازه با پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و سیتروئن C۳-XR است.

در مورد قیمت این خودرو نیز مسئولان ایران خودرو پیش بینی کرده اند که قیمت نهایی ریرا به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برسد. آن‌ها علت این قیمت بالا را افزایش قیمت دلار عنوان کرده اند.

مشخصات فنی ریرا، محصول جدید ایران خودرو

ریرا به پیشرانه TU۵ پلاس ۱۱۳ اسب بخاری مجهز است و قادر به تولید قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. اما یک موتور دیگر نیز برای این خودرو در دسترس است که از نوع EFY با ۱۶۴۵ سی‌سی حجم و ۱۶۸ اسب بخار قدرت است.

پیشرانه پایه که حجم ۱.۶ لیتری دارد قدرت را به به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می‌دهد. این قدرت نیز در نهایت به چرخ‌های جلو می‌رسند. علاوه بر این شنیده می‌شود که ایران خودرو قصد معرفی نسخه دستی را هم به بازار دارد.

تصاویر ریرا، کراس اوور ملی ایران خودرو

قیمت و مشخصات ریرا؛ محصول جدید ایران خودرو

قیمت و مشخصات ریرا؛ محصول جدید ایران خودرو

قیمت و مشخصات ریرا؛ محصول جدید ایران خودرو

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    یه ترکیبی از هر چی که داشتن زدن

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید