سریال «مظنون»؛ دکتر روانشناس یا قاتل روانی؟

سریال «مظنون»؛ دکتر روانشناس یا قاتل روانی؟

مینی‌سریال پنج قسمتی «مظنون» فضایی روانشناختی و جنایی دارد و با داستان جذاب و رازآمیز خودش بیننده را در لذت حدس زدن و حل معما غرق می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۰۰۵
بازدید : ۱۵۳۶

فرادید | «مظنون» از آن سریال‌های درجه‌یک و پرکششی است که اصلا اهل وقت تلف کردن نیست و بعد از دو سه دقیقه که از قسمت اول می‌گذرد، مخاطب را کاملا مجذوب خودش می‌کند. این یک درام روانشناختی و جنایی است، با فضایی کاملا معماگونه که در هر لحظه یک سوال و تردید تازه برای ارائه کردن دارد.

به گزارش فرادید؛ شخصیت اصلی سریال یک دکتر روانشناس به اسم جوزف اولافلین (با بازی ایدن ترنر) است؛ او روانشناس شناخته‌شده و کاربلدی است و خانوادۀ خوب و زندگی رو به راهی هم دارد. در ابتدای سریال موقعیت خطرناکی پیش می‌آید؛ یکی از بیماران بیمارستانی که جوزف در آن کار می‌کند روی لبۀ پنجرۀ طبقۀ دهم رفته تا خودش را پایین بیاندازد. جوزف با به خطر انداختن جان خودش، بیمار را از خودکشی منصرف می‌کند و او را نجات می‌دهد. حالا نام او در همۀ رسانه‌ها به عنوان یک قهرمان مطرح می‌شود.

سریال «مظنون»؛ دکتر روانشناس یا قاتل روانی؟

جوزف تازگی‌ها به بیماری پارکینسون مبتلا شده و این باعث می‌شود که دستش لرزش‌های خفیفی داشته باشد. اما این قرار نیست تنها مشکل زندگی جوزف باشد. به زودی اوضاع آنقدر پیچیده می‌شود که دیگر بیننده را در مورد شخصیت واقعی دکتر اولافلین به تردید می‌اندازد. این وقتی اتفاق می‌افتد که جسد دفن شدۀ یک دختر پیدا می‌شود که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده. پلیس از جوزف می‌خواهد که در این پرونده به آن‌ها کمک کند. اما چند اتفاق و چند جستجوی پلیسی اوضاع را کاملا تغییر می‌دهد.

پلیس متوجه می‌شود که این دختر قبلا با دکتر اولافلین آشنا بوده، اما او این واقعیت را به آن‌ها نگفته است. ضمن اینکه برخورد دکتر با جسد دختر هم یک جور‌هایی عجیب و غریب بوده است. زمان دفن شدن دختر و حضور جوزف در همان موقع در نزدیک همان محل، موضوع دیگری است که باعث مظنون شدن پلیس به دکتر می‌شود.

وقتی دو کارآگاه به خانۀ جوزف می‌روند تا با او صحبت کنند، لرزش دست او بسیار زیاد و غیرقابل کنترل است؛ این به خاطر بیماری است یا اضطراب؟ آیا دکتر جوزف مهربان و انسان‌دوست (مثل شخصیت «دکتر جکیل») یک چهرۀ شرور و خطرناک در خودش دارد؟ آیا این روانشناس خودش یک قاتل روانی است؟

سریال «مظنون»؛ دکتر روانشناس یا قاتل روانی؟

سریال «مظنون» فوق‌العاده خوش‌ساخت و روان و تماشایی است. بازی ایدن ترنر هیچ نقصی ندارد و خیلی خوب احساس تردید و سوءظن را به مخاطب منتقل می‌کند؛ همۀ نگاه‌هایش، لحن حرف زدنش، مکث‌ها و تامل‌هایش و حتی لرزش دست‌هایش طبیعی و باورپذیرند؛ او کاری می‌کند که ما واقعا در مورد قهرمان یا قاتل بودن شخصیت جوزف به تردید می‌افتیم.

با اینکه فضای سریال رازآلود و جنایی است، اما خالی از صحنه‌های شوخ و مفرح هم نیست. ریتم پرشتاب داستان هم جایی برای خستگی نمی‌گذارد. سریال در کل فقط پنج قسمت دارد و قرار نیست وقت زیادی برای تعریف کردن داستان پرتعلیق و مهیجش از ما بگیرد. بر خلاف خیلی از سریال‌هایی که آدم آرزو می‌کند زودتر قال قضیه را بکنند و آخر ماجرا را نشان بدهند، «مظنون» از آن سریال‌هایی است که مخاطب دلش می‌خواهد هیچوقت تمام نشوند.

بازیگران : ایدن ترنر (Aidan Turner)، شاون پارکز (Shaun Parkes) و دیگران

تاریخ پخش : از ۷ شهریور

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید