لیست آپارتمان‌های ارزان در جنوب تهران

لیست آپارتمان‌های ارزان در جنوب تهران

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن که به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود، ماه‌ها است که منطقه ۱۸ به‌عنوان ارزان‌ترین منطقه معاملاتی در این بازار شناخته می‌شود.

کد خبر : ۱۱۰۰۵۹
بازدید : ۱۱۴۷

ارزان‌ترین منطقه در بازار مسکن شهر تهران براساس آخرین آمار‌های رسمی از معاملات، منطقه ۱۸ واقع در جنوب غربی تهران است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، توسعه شهری در منطقه ۱۸ تهران از حدود چهار دهه قبل سرعت گرفته است و پیش از آن تنها بافت روستایی موسوم به «یافت‌آباد» کانون سکونتگاهی رسمی به شمار می‌آمد. بسیاری از اراضی با کاربری باغ و زمین‌های کشاورزی در این محدوده از شهر به دنبال توسعه تهران به سمت غرب، تغییر کاربری داده و اکنون انتخاب کارگرانی است که به واسطه اشتغال در برخی کارخانه‌ها و صنایع مستقر در این منطقه و نیز در حریم جنوبی تهران، تمایل دارند در جایی نزدیک محل کار خود سکونت داشته باشند.

در واقع این منطقه به‌طور سنتی به گروهی از مهاجران و نیز شاغلان در صنایع مستقر در نیمه جنوبی شهر اختصاص داشته و دارد. یکی از صنایعی که بخش زیادی از کارگاه‌های منطقه ۱۸ را به خود اختصاص داده است، صنعت چوب است؛ اما کارگاه‌های تولیدی متعدد دیگری نیز در این محدوده از شهر مستقر هستند.

تولید دارو، یافت‌آباد، خلیج فارس، شادآباد، شمس‌آباد، بهداشت، شهرک ولیعصر، شهرک امام‌خمینی (ره) و شهید رجایی از جمله عناوین محله‌های شاخص مسکونی واقع در منطقه ۱۸ است. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن که به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود، ماه‌ها است که منطقه ۱۸ به‌عنوان ارزان‌ترین منطقه معاملاتی در این بازار شناخته می‌شود.

در تیرماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۸ تهران در معاملات ثبت‌شده ۲۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود و این در حالی است که سایر مناطق ارزان‌قیمت و جنوبی شهر، در مقایسه با این منطقه قیمت‌های متوسط بالاتری داشته‌اند.

در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۸ معادل نصف میانگین قیمت در کل شهر تهران است. همچنین در فهرست مناطق ارزان قیمت بازار مسکن تهران می‌توان به ترتیب به مناطق ۲۰، ۱۷، ۱۶ و ۱۹ اشاره کرد. میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان معامله‌شده در این مناطق در ابتدای تابستان امسال به ترتیب بین ۲۱ تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

حدود یک‌سوم نواحی منطقه ۱۸ تهران بافت فرسوده به شمار می‌آید و همین موضوع بر قیمت معاملات مسکن در این منطقه اثرگذار است.

در حال حاضر حجم عرضه واحد‌های مسکونی فروشی در این منطقه بسیار محدود است؛ کما اینکه به طور کلی این منطقه معمولا در زمره چند منطقه کم‌معامله شهر تهران به شمار می‌آید. در یک ماه نخست تابستان نیز ۲۴۱ فقره معامله آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۸ صورت گرفته است.

آپارتمان های ارزان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید