۶ میوه جادویی برای کنترل قند خون

۶ میوه جادویی برای کنترل قند خون

تمشک قند بسیار کمی دارد (۸/۴گرم قند در هر ۱۰۰ گرم). تمشک‌ها عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و فیبر موجود در آن‌ها، فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.

کد خبر : ۱۱۰۰۸۲
بازدید : ۵۶۵

میوه‌هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می‌رساند، اما قند زیادی هم در آن‌ها وجود دارد. مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه، باعث انباشت آن در کبد می‌شود تا جایی که کبد دیگر نمی‌تواند آن را پردازش کند.

پس تنها یک راه‌حل وجود دارد؛ این که فروکتوز را به طورمستقیم به چربی تبدیل کند. این موضوع موجب چرب شدن کبد می‌شود. در ادامه به شما میوه‌هایی را که قند مناسبی دارند معرفی می‌کنیم.

توت سیاه: توت سیاه در هر ۱۰۰ گرم تنها۷/۲گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین C و E، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. فلاونوئید‌ها و رنگدانه‌های گیاهی، به توت رنگ می‌دهند؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تمشک: تمشک قند بسیار کمی دارد (۸/۴گرم قند در هر ۱۰۰ گرم). تمشک‌ها عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و فیبر موجود در آن‌ها، فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.

توت‌فرنگی: البته با خامه فرم‌گرفته و شکر روی آن، توت‌فرنگی‌ها هم تبدیل به بمب کالری و قند می‌شوند، اما اگر این میوه را به تنهایی بخورید یا آن را در یک کاسه موسلی برش دهید، در هر ۱۰۰ گرم فقط ۵/۵گرم قند می‌خورید.

زردآلو: ما می‌توانیم مقدار زیادی مواد مغذی را از زردآلو جذب کنیم. پروویتامین A (کاروتن) موجود در آن می‌تواند توسط بدن به ویتامین A تبدیل شود که برای پوست و چشم مهم است. همچنین مقدار زیادی پتاسیم در زردآلو وجود دارد. از طرف دیگر این میوه در ۱۰۰ گرم فقط ۷/۷ گرم قند دارد.

گریپ‌فروت: گریپ‌فروت سرشار از ویتامین‌های گروه B است که نقش مهمی در فرایند‌های متابولیک ایفا می‌کند. ماده گیاهی نارینگین، این میوه را بسیار تلخ می‌کند. مرکبات سرشار از ویتامین‌های A، C و مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم هستند. گریپ‌فروت در هر ۱۰۰ گرم، فقط ۹ گرم قند دارد.

هلو: این میوه فقط ۸ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم دارد. هلو حاوی کالری کمی است و آب فراوانی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می‌دهد.

منبع: روزنامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید