مشخصات کامل و قیمت آیفون ۱۴

مشخصات کامل و قیمت آیفون ۱۴

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل با سری آیفون ۱۴ آینده شکاف بین مدل‌های پرو و ​​استاندارد را افزایش خواهد داد. این شرکت ممکن است پردازنده، طراحی و دوربین‌های جدید را برای خط تولید حرفه‌ای خود در نظر بگیرد

کد خبر : ۱۱۰۱۶۵
بازدید : ۱۲۶۱

مصطفی جرفی | اپل رویداد بزرگ سنتی خود را در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در سالن استیو جابز در پردیس اپل پارک خود برگزار خواهد کرد و این زمانی است که ما انتظار داریم گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل و تعدادی دستگاه دیگر عرضه شوند.

اگر بخواهیم از روی نسخه‌های قبلی آیفون قضاوت کنیم، مدل استاندارد آیفون ۱۴ باید یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این سری باشد به همین دلیل در اینجا قصد داریم تا هرآنچه تاکنون درباره این دستگاه می‌دانیم را پیش از عرضه رسمی به اشتراک بگذاریم.

طراحی آیفون ۱۴

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل با سری آیفون ۱۴ آینده شکاف بین مدل‌های پرو و ​​استاندارد را افزایش خواهد داد. این شرکت ممکن است پردازنده، طراحی و دوربین‌های جدید را برای خط تولید حرفه‌ای خود در نظر بگیرد؛ بنابراین انتظار می‌رود آیفون ۱۴ استاندارد بسیار شبیه به نسل قبلی خود باشد، با همان بریدگی و برآمدگی دوربین مشابه.

با این حال، شایعه شده است که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال جاری ظاهر جدیدی پیدا خواهند کرد و بریدگی ناخوشایند دوربین سلفی جای خود را به دو حفره جدید بدهد.

یک درز اطلاعات جدید نیز نشان می‌دهد که مدل‌های Pro بجای به جای دو حفره، یک سوراخ کپسولی شکل داشته باشند. علاوه بر این، شکاف بین دوربین سلفی و ماژول Face ID به عنوان نشانگر حریم خصوصی برای دوربین‌ها و میکروفون استفاده خواهد شد.

با بازگشت به آیفون ۱۴، انتظار می‌رود این گوشی دارای بریدگی کوتاه‌تر و نازک‌تر از آیفون ۱۳ باشد. در پشت، این گوشی دارای دو دوربین پشتی خواهد بود که به صورت مورب قرار گرفته‌اند. همچنین این دستگاه احتمالا دارای لبه‌های صاف و فریم آلومینیومی خواهد بود.

مشخصات و ویژگی‌های آیفون ۱۴آیفون

۱۴ همان صفحه نمایش ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس سال قبل را خواهد داشت؛ بنابراین این می‌تواند یک پنل OLED به همراه پشتیبانی True Tone، Haptic Touch و HDR باشد. همچنین گزارش شده است که مدل استاندارد آیفون ۱۴ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز ProMotion اپل عرضه خواهد شد، اما ممکن است تطبیق پذیر نباشد.

اگر در مورد پردازنده صحبت کنیم، آیفون ۱۴ تراشه A۱۵ سال گذشته را حفظ خواهد کرد. این قطعا ناامید کننده است، زیرا چیپست جدید یکی از بزرگترین ارتقا‌هایی است که اپل با هر مدل جدید به ارمغان می‌آورد. با این حال، انتظار می‌رود مدل‌های Pro از تراشه جدید A۱۶ Bionic استفاده کنند.

این چیپست احتمالاً با ۶ گیگابایت رم LPDDR۴X و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی جفت خواهد شد. به هر حال، با وجود اینکه آیفون ۱۴ از یک تراشه قدیمی بهره می‌برد، اما همچنان از اکثر گوشی‌های موجود در بازار قدرتمندتر خواهد بود.

اگر در مورد باتری صحبت کنیم، انتظار می‌رود آیفون ۱۴ از نظر اندازه باتری کمی بهبود یابد. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که باتری این گوشی حداقل ۱۹ ساعت کارکرد با یک بار شارژ ارائه دهد و احتمالاً همان پشتیبانی از شارژ ۲۰ واتی را دارد.

دوربین‌های آیفون ۱۴

افشای اطلاعات و شایعات مختلف حاکی از آن است که آیفون ۱۴ هیچ گونه ارتقای عمده دوربین را دریافت نخواهد کرد. احتمالاً همان تنظیمات دوربین دوگانه پشتی را که در مدل‌های آیفون ۱۳ دیده شده بود، حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، این گوشی ممکن است همان سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی را داشته باشد.

با این حال، اپل ممکن است دوربین و پردازش دستگاه را با کمک برخی تغییرات در نرم افزار بهبود بخشد و حتی ممکن است با IOS ۱۶ نیز بهبود‌هایی در دوربین دریافت کند.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که این گوشی دوربین‌های ارتقا یافته‌ای را برای سلفی و تماس‌های ویدیویی دریافت می‌کند. اما در مجموع، بخش دوربین آیفون ۱۴ تقریباً مشابه مدل سال گذشته خواهد بود. مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال جاری، اما شاهد بهبود‌های جدی دوربین خواهند بود. طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند با کنترل بهتر نور، عکس‌های با جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تر ثبت کند.

قیمت آیفون ۱۴

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو حدود ۱۰۰ دلار افزایش قیمت خواهند داشت. در این میان انتشار گزارش جدیدی از وبسایت TrendForce نشان می‌دهد که این شایعات را نباید جدی گرفت، زیرا آیفون ۱۴ همچنان با قیمت پایه ۷۴۹ دلاری عرضه خواهد شد و آیفون ۱۴ مکس نیز ۸۴۹ دلار قیمت دارد.

این وبسایت قیمت نهایی آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس را نیز به ترتیب ۱۰۴۹ و ۱۱۴۹ دلار اعلام کرد؛ بنابراین می‌توان مدعی شد که خبری از افزایش قیمت نیست و سری آیفون ۱۴ را می‌توان با همان قیمت سری آیفون ۱۳ خریداری کرد.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید