قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امرز ۱۴ شهریور ماه با ۰.۶۹ درصد افزایش نرخ به ۱۹,۹۳۲ دلار معادل ۶۰۳,۵۳۸,۳۱۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۱۷۲
بازدید : ۴۳۵

فرادید | نوسان بیت کوین این بار در کانال ۱۹ هزار دلار ادامه دارد. امروز ۱۴ شهریور ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۶۹ درصد به ۱۹,۹۳۲ دلار معادل ۶۰۳,۵۳۸,۳۱۲ تومان رسید.

تراز ۲۰,۰۰۰ دلار به عنوان اوج بازار صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸، برای قیمت بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که علاوه بر اینکه به یک سطح روانی بحرانی تبدیل شده است، حمایت‌های تکنیکال و فاندامنتال مهمی را نیز در برمی گیرد.

به گزارش فرادید؛ با این اوصاف، بیت کوین چند روزی در این ناحیه در نوسان بود، ولی در نهایت ظاهراً گاو‌ها تسلیم شدند. در زمان نگارش این مطلب، این ارز دیجیتال با قیمتی در حدود ۱۹,۹۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به پایین‌ترین سطح روزانه ثبت شده در حدود ۱۹,۶۰۰ دلار اندکی بهبود را نشان می‌دهد.

به علاوه، کاهش نوسانات طی چند روز گذشته منجر به لیکوئید شدن پوزیشن‌های کمتر و کاهش حجم کلی معاملات این ارز شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، تنها حدود ۶ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت کوین لیکوئید شده اند. ارزش بازار این دارایی دیجیتال نیز در حدود ۳۷۹.۰۲ میلیارد دلار باقی مانده است.

درمورد بیت کوین این نگرانی وجود دارد که درجا زدن قیمت در این چند روز، عاملی برای جمع شدن قدرت فروشندگان باشند تا دوباره قیمت بیت کوین را با یک سقوط جدید مواجه کنند.

همین که قیمت به کمتر از ۲۰ هزار دلار رسیده نکته‌ای منفی محسوب می‌شود و برای افرادی که بیت کوین در کیف پول خود دارند، بار روانی ایجاد می‌کند. با این حال از نظر برخی تکنیکالیست ها، رسیدن قیمت به این محدوده می‌تواند به نوعی کف دوقلو هم محسوب شده و باعث رشد قیمت در آینده شود.

کایل مک دونالد نیز در مصاحبه خود، فروش بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاران توصیه کرد. دلیل او این بود که پس از روی آوردن بلاکچین اتریوم به روشی به شدت کم‌مصرف، معروف به «اثبات سهام (proof-of-stake)»، اعتبارسنجی تراکنش‌ها بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. این مسئله می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران دریابند که روش انرژی‌بر کنونی بیت‌کوین و اتریوم، هرگز واقعاً ضروری و لازم نبوده است.

رشد جزئی اتریوم

اتریوم امروز حدود یک درصد رشد کرده و هم اکنون با نرخ ۱۵۷۰ دلار معامله می‌شود. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته رقمی بسیار کم بوده و طی این مدت تنها ۸ میلیارد دلار معامله انجام شده است. ارزش بازار اتریوم نیز هم اکنون ۱۹۰ میلیارد دلار است. در مقیاس هفتگی اتریوم رشد ۵ درصدی را نمایش می‌دهد.

مک دونالد در روز جمعه در برنامه‌ای در CoinDesk TV به «بحران آب و هوا» و استفاده گسترده بیت‌کوین از انرژی اشاره کرد. گفتنی است در حال حاضر، مصرف انرژی کریپتو به موضوع اصلی برای فعالان محیط زیست و دولت‌ها تبدیل شده است.

مک‌دونالد همچنین باور دارد که بیت‌کوین دیگر هرگز به «۶۹,۰۰۰ دلار» نخواهد رسید. بیت‌کوین توانست در ماه نوامبر سال گذشته نزدیک به این رقم معامله شود.

انتظار می‌رود این تغییرات اتریوم، که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به نام «the Merge» است، در این ماه اتفاق بیفتد. مک‌دونالد افزود، که احتمال کاهش ۹۹٫۹۵ درصدی هزینه‌های انرژی توسط اتریوم «بسیار عملی و واقعی» است. یکی از مزایای مورد انتظار آپدیت اتریوم، این است که دیگر برای حفظ بلاکچین به تعداد زیادی رایانه نیاز نخواهد بود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید