ماجرای وام ۱۵ میلیون تومانی؛ چگونه با کارت یارانه وام بگیریم؟

ماجرای وام ۱۵ میلیون تومانی؛ چگونه با کارت یارانه وام بگیریم؟

وزیر اقتصاد اخیرا اعلام کرد که که بخشی از یارانه بگیران می‌توانند وام بدون ضامن و بدون مراجعه به بانک دریافت کند. او گفته تنها آن دسته از یارانه بگیرانی که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند، می‌توانند وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه را با وثیقه کارت یارانه دریافت کنند.

کد خبر : ۱۱۰۲۶۹
بازدید : ۲۳۲۹۴

فرادید | بهمن سال قبل بود که دولت وعده پرداخت وام بانکی بدون ضامن و با وثیقه گذاشتن کارت یارانه را داد. اما حالا پس از گذشت هفت ماه از این ماجرا، اغلب یارانه بگیران می‌گویند که چنین وامی را دریافت نکرده اند. البته برخی بانک‌ها می‌گویند که وام بدون ضامن پرداخت می‌کنند، اما نه با وثیقه گذاشتن یارانه. بلکه با فیش حقوقی کارمندان دولت تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کنند.

به گزارش فرادید، در طول روز‌های اخیر نیز برخی رسانه‌های داخلی مدعی پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی به یارانه بگیران شده اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که دولت قصد پرداخت وام بدون ضامن پانزده میلیون تومانی با وثیقه گذاشتن کارت یارانه را داد.

اما بررسی ما نشان داد که دولت چنین قصدی ندارد و تنها موضوع پرداخت وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی به بخش خاصی از یارانه بگیران مطرح است.

چه کسانی وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی بدون ضامن با کارت یارانه دریافت می‌کنند؟

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که چند روز قبل در یک برنامه تلویزیونی به شکل ویدیو کنفرانس حضور پیدا کرده بود، اعلام کرد که بخشی از یارانه بگیران می‌توانند وام بدون ضامن و بدون مراجعه به بانک‌ها دریافت کند.

او اعلام کرد آن دسته از یارانه بگیرانی که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند، می‌توانند وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه را با وثیقه کارت یارانه دریافت کنند؛ بنابراین اعطای این وام نیز مشمول همه یارانه بگیران نمی‌شود و تعداد محدودی می‌توانند این وام را دریافت کنند.

چگونه می‌توان وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی بدون ضامن گرفت؟

اگر عازم سفر اربعین ۱۴۰۱ هستید، برای دریافت وام بدون ضامن تنها نیاز است که در سامانه سماح درخواست وام تان را ثبت کنید. پس از آن کافی است خروج شما از مرز عراق به ثبت برسد تا سیستم بانکی پس از چند روز وام قرض الحسنه را به حساب شما واریز کند.

میزان وام اعطایی در این طرح برای یک نفر ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۴ میلیون تومان و سرپرست خانوار و ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

بازپرداخت این وام نیز یک ساله است. یعنی اگر قرار باشد فقط خودتان وام سه میلیون تومانی بگیرید، احتمالا بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان از یارانه شما کسر می‌شود. برای افرادی که وام ۵ میلیون تومانی را دریافت می‌کنند، مبلغ بازپرداخت به حدود ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید