چه کسی باید به خاطر تاج بازخواست شود؟

چه کسی باید به خاطر تاج بازخواست شود؟

بدون‌تردید نبود شفافیت باعث ایجاد این سؤال‌ها شده است. بحران نبود شفافیت باعث شده که وزیر ورزش بگوید هیچ دستگاه نظارتی درباره تاج نظر منفی نداده و نماینده مجلس از مجرم‌شدن رئیس فدراسیون در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

کد خبر : ۱۱۰۳۲۰
بازدید : ۵۵۴

مهدی زعیم‌زاده | انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال یک دوقطبی دیگر به ورزش ایران اضافه کرد؛ مخالفان سرسخت این مدیر شناخته‌شده همچنان تأکید دارند که او به دلیل تخلفاتش صلاحیت قرار‌گرفتن در این جایگاه را ندارد و در سوی دیگر تاج و حامیانش همه اتهامات را رد می‌کنند و تأکید دارند غیرفوتبالی‌ها نباید فضای فوتبال را غبارآلود کنند.

روزی نیست که درباره مهدی تاج صحبت نشود. چند نماینده مجلس همچنان پیگیر پرونده‌های قضائی رئیس فدراسیون‌اند و او را در پرونده قرارداد مارک ویلموتس و تخلف مالی فولاد مبارکه سپاهان یک مجرم می‌دانند.

آن‌ها وزیر ورزش را به دلیل نتیجه انتخابات فدراسیون تهدید به استیضاح کرده‌اند و وعده می‌دهند تاج به سرنوشت سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، گرفتار خواهد شد. این یک روی سکه است، در روی دیگر سکه گفته می‌شود تمام صحبت‌هایی که درباره مهدی تاج می‌شود، اتهامات بی‌اساس است، هیچ اتهام ثابت‌شده‌ای وجود ندارد و او اگر مشکل یا پرونده قضائی داشت، برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت نمی‌شد.

تاج اگر مدیر کارآمدی نبود، این‌گونه در مجمع فدراسیون فوتبال رأی نمی‌آورد. ورای اینکه تاج متخلف است یا یک مدیر پاکدست، پرونده قضائی دارد یا ندارد، این موضوع مطرح است که چرا درباره او شفاف‌سازی نمی‌شود. مگر می‌شود درباره فردی که یکی از مهم‌ترین پست‌های کشور را به دست آورده، این مقدار تناقض و عدم شفافیت وجود داشته باشد؟

تاج اگر واقعا آن شیطانی است که احمد راستینه و چند نماینده دیگر مجلس ترسیم می‌کنند، چرا مراجع نظارتی و قضائی از حضور او در انتخابات یک فدراسیون بسیار مهم جلوگیری نکردند و تخلفات او علنی نمی‌شود.

تاج اگر هم فرشته نجات فوتبال ایران است و بدون هیچ پرونده قضائی به صندلی قبلی‌اش رسیده است، چرا این‌گونه درباره او فضاسازی می‌شود. انتشار یک سند منتسب به دادستانی هم نوری به این مسئله مبهم نتاباند. مخالفان از آن به عنوان فهرست بلندبالای تخلفات تاج نام بردند. رئیس فدراسیون، اما آن را موضوعی قدیمی قلمداد کرد که درباره موارد مطرح‌شده برایش منع تعقیب صادر شده است.

مقصر این دوگانگی و ابهامات کیست؟ چه کسی را باید استیضاح کرد؟ کدام ارگان مقصر است؟ آیا آنچه نمایندگان مجلس می‌گویند، درست است یا آن‌ها با رئیس فدراسیون خصومت شخصی دارند؟ آیا به صداوسیما برای تخریب تاج خط می‌دهند؟

بدون‌تردید نبود شفافیت باعث ایجاد این سؤال‌ها شده است. بحران نبود شفافیت باعث شده که وزیر ورزش بگوید هیچ دستگاه نظارتی درباره تاج نظر منفی نداده و نماینده مجلس از مجرم‌شدن رئیس فدراسیون در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

سندی رو می‌شود و رسمیت پیدا نمی‌کند. تاج تنها کسی نیست که درباره او این فضای مبهم وجود دارد و اگر در این زمینه مقصرانی وجود داشته باشند، آن مقصران نهاد‌های نظارتی‌اند که شفاف عمل نمی‌کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید