ساعت هوشمند «اپل واچ اولترا»؛ اولین دستگاه تناسب اندام!

ساعت هوشمند «اپل واچ اولترا»؛ اولین دستگاه تناسب اندام!

اپل واچ اولترا یک گام فراتر رفته و خود را به عنوان اولین دستگاه تناسب اندام اختصاصی این شرکت معرفی کرده که برای رقابت با نمونه‌های متعلق به شرکت‌های گارمین و پولار روانه بازار خواهد شد.

کد خبر : ۱۱۰۳۳۲
بازدید : ۸۳۲

پس از یک سال انتشار شایعات متعدد، سرانجام اپل در جریان رویداد Far Out در پاییز ۲۰۲۲ از عضو جدید خانواده ساعت‌های هوشمند خود به نام اپل واچ اولترا پرده برداشت.

ساعت هوشمندی مقاوم و پیشرفته که عنوان مدرن‌ترین اسمارت‌واچ اپل را یدک خواهد کشید. این ساعت از طراحی و تغییراتی جدید همچون نمایشگر بزرگ‌تر و برای استفاده در فضا‌ها و محیط‌های باز بهره می‌برد و به کیس تیتانیومی۴۹ میلیمتری، دکمه دیجیتال کرون بازطراحی شده و یک دکمه اکشن (Action) جدید مجهز شده است.

صفحه نمایش اپل واچ اولترا از کریستال یاقوت کبود بهره می‌برد و حداکثر روشنایی آن نیز برابر با ۲۰۰۰ نیت عنوان شده است.

دکمه‌ها و دیجیتال کرون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان با دستکش نیز با آن‌ها کار کرد. سه میکروفون داخلی نیز در دل این ساعت طراحی شده که می‌تواند به افزایش کیفیت صدا و همچنین کاهش نویز محیط همانند باد کمک کند.

این ساعت همچنین از قابلیت سلولار بهره می‌برد و قادر است با یک بار شارژ تا ۳۶ ساعت روشن بماند. همچنین می‌توان این مدت زمان را تا ۶۰ ساعت افزایش داد. اپل واچ اولترا به قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب نیز مجهز شده است.

به گفته اپل، در این ساعت از جی‌پی‌اس چندبانده ارتقایافته استفاده شده که از فرکانس جدید L ۵ بهره می‌برد. این قابلیت پیشتر در ساعت‌های فیتنسی همچون مدل‌های شرکت گارمن و کوروس به کار رفته است.

دکمه اکشن این ساعت هم برای ورزشکاران مفید خواهد بود. قابلیت دیگر این ساعت، تشخیص خودکار ورزشکار به پیست است که به گفته اپل این ویژگی در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. همچنین یک آژیر ۸۶ دسیبلی روی این ساعت تعبیه شده که به دیگران کمک می‌کند تا راحت‌تر شما را پیدا کنند.

به گفته اپل، این ساعت از مقاومت آبی WR ۱۰۰ برخوردار است که می‌تواند به کاربر اطمینان دهد که در حین اجرای ورزش‌های آبی، هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. همچنین زمانی که کاربر به زیر آب می‌رود، اپل واچ اولترا به صورت خودکار اطلاعاتی همچون زمان، عمق و دما را نشان خواهد داد.

همچنین این ساعت از گواهینامه EN ۱۳۳۱۹ بهره می‌برد که مورد توجه غواصان قرار خواهد گرفت. یک برنامه جدید Oceanic Plus نیز برای طرفداران غواصی روی این ساعت تعبیه شده است. به گفته اپل، در این ساعت یک اپلیکیشن جدید Compass در واچ او اس ۹ تعبیه شده که برای علامت‌گذاری نقاط مورد علاقه روی نقشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اپل برای این ساعت سه بند را عرضه کرده که با نام‌های Alpine، Trail و Ocean شناخته می‌شوند. این بند‌ها برای محیط‌های مختلف طراحی شده‌اند و برای تحمل دو‌های طولانی، سقوط‌های سخت و جریان‌های مواج ساخته شده‌اند.

به گفته اپل، بند Trail برای دوندگان طراحی شده و از یک پارچه سبک ساخته شده است. مدل Alpine از دو لایه ساخته‌شده از نخی با دوام بالا بهره می‌برد. مدل Ocean نیز همانطور که از نام آن پیداست، برای ورزش‌های آبی طراحی شده است.

اپل واچ اولترا را باید آغازگر جریانی تازه در خانواده ساعت‌های هوشمند اپل قلمداد کرد. تاکنون، اپل واچ‌های این شرکت با قابلیت‌ها و کاربرد‌های عمومی‌و هشدار‌های مرتبط با سلامتی عرضه می‌شدند، اما اپل واچ اولترا یک گام فراتر رفته و خود را به عنوان اولین دستگاه تناسب اندام اختصاصی این شرکت معرفی کرده که برای رقابت با نمونه‌های متعلق به شرکت‌های گارمین و پولار روانه بازار خواهد شد.

بنابر اعلام اپل، این ساعت از ۲۳ سپتامبر و با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید