ملکه الیزابت دوم درگذشت؛ چه کسی جانشین ملکه انگلیس شد؟

ملکه الیزابت دوم درگذشت؛ چه کسی جانشین ملکه انگلیس شد؟

بزرگ‌ترین فرزند الیزابت، یعنی چارلز، بلافاصله پس از مرگ او به عنوان جانشین، پادشاه می‌شود. هرچند تاجگذاری - که به طور سنتی در کلیسای وست مینستر برگزار می‌شود - بعداً برنامه‌ریزی می‌شود تا رسماً پادشاه جدید تاج گذاری کند.

کد خبر : ۱۱۰۳۳۵
بازدید : ۵۸۵۲

فرادید | الیزابت دوم که در سال ۱۹۵۲ به عنوان ملکه انگلیس انتخاب شد، پس از ۷۰ سال سلطنت درگذشت. حالا پس از مرگ او، تاج به عنوان بخشی از سیستم سلطنتی مشروطه انگلیس به وارث او یعنی شاهزاده چارلز، منتقل می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از فارین پالیسی، بزرگ‌ترین فرزند الیزابت، یعنی چارلز، بلافاصله پس از مرگ او پادشاه می‌شود، هرچند تاجگذاری - که به طور سنتی در کلیسای وست مینستر برگزار می‌شود - بعداً برنامه‌ریزی می‌شود تا رسماً پادشاه جدید تاج گذاری کند.

در ردیف بعدی تاج و تخت، پسر ارشد چارلز، یعنی شاهزاده ویلیام قرار دارد که به همراه همسرش کیت، مرتباً به نمایندگی از ولیعهد در انظار عمومی ظاهر می‌شوند.

ملکه الیزابت دوم درگذشت؛ چه کسی جانشین ملکه انگلیس شد؟

ملکه الیزابت به همراه شاهزاده چارلز

در ردیف بعدی سلطنت، پسر ۹ ساله ویلیام، شاهزاده جرج قرار دارد، که دانش آموز دبستانی است. در خط بعدی جانشینی دو خواهر و برادر جوان او، پرنسس شارلوت ۷ ساله و شاهزاده لوئیس ۴ ساله قرار دارند.

شاهزاده هری برادر کوچکتر شاهزاده ویلیام - پسر دوم چارلز و پرنسس دایانا - پس از فرزندان ویلیام در ردیف ششم قرار دارد.

در ردیف بعدی پسر و دختر هری با همسر آمریکایی اش مگان مارکل، آرچی و لیلیبت مونت باتن-ویندزور قرار دارند که پس از کناره گیری هری و مگان به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی در سال ۲۰۲۰، در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

پس از فرزندان و نوه‌های چارلز، پسر دوم الیزابت، شاهزاده اندرو قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ در بحبوحه خشم عمومی به خاطر دوستی‌اش با جفری اپستین، سرمایه‌دار بدنام، از وظایف سلطنتی کناره‌گیری کرد.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    باز خوبه شما نگفتین مُرد

  • ناشناس ارسالی در

    یه قرن عمر کرد فک کن! ما به شصت سالش قانعیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید