قیمت طلای جهانی امروز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۹ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۳۴۶
بازدید : ۳۶۲

فرادید | طلا بار دیگر به مسیر صعودی بازگشت. امروز ۱۹ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۴۵ درصد به ۱۷۱۷ و ۶۲ سنت رسید.

دیروز دلار به کف قیمتی هفته رسید، افزایش شدید نرخ بهره در این هفته توسط بانک مرکزی اروپا و تقویت یورو یکی از دلایل این رویداد بود.

به گزارش فرادید؛ انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره مانع از افزایش بیشتر نرخ طلا شد، زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بر تعهد بانک مرکزی برای مهار تورم تاکید کرد.

پاول روز پنجشنبه گفت: فدرال رزرو به شدت متعهد به مبارزه با تورم است و سخنان او مورد انعکاس سایر سیاستگذاران قرار گرفت. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در ۲۱ سپتامبر نرخ وجوه فدرال را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، به دلیل موقعیت پکن به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان، تیتر‌های مختلف اقتصادی چین نیز باید در افزایش XAU/USD نقش داشته باشند. با این حال، به نظر می‌رسد که سرفصل‌های منفی در مورد کووید و تایوان، فشار نزولی بر قیمت فلزات وارد می‌کنند.

به طور خلاصه، افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می‌تواند کاهش کوتاه‌مدت XAU/USD را قبل از نزول جدید، محدود کند؛ البته این در صورتی است که رویکرد جروم پاول جنگ‌طلبانه باشد. به طور کلی، قیمت طلا احتمالا در رادار خرسی باقی می‌ماند.

زیرا ظرفیت بانک مرکزی اروپا برای تشدید سیاست‌های پولی در مقایسه با فدرال رزرو محدود است. همچنین، ترس‌های اقتصادی ناشی از بحران اروپا از روی میز خارج نشده و خرس‌های طلا را امیدوار نگه می‌دارد.

البته باید توجه داشت که قیمت طلا، مقاومت خط روند بحرانی روزانه در ۱۷۱۸ دلار را به چالش می‌کشد که در حال حاضر بهبود را محدود کرده است. بسته‌شدن روزانه برای تأیید بازگشت نزولی در کوتاه‌مدت مورد نیاز است. مانع صعودی بعدی در حدود رقم گرد ۱۷۲۰ دلاری دیده می‌شود.

سپس، سقف قیمت ۱۷۲۷ دلاری در ۳۱ آگوست وارد بازی خواهد شد.

با حضور تقاطع خرسی و شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) که به سمت نزولی و در زیر خط وسط قرار گرفته است، حرکت منفی قانع‌کننده‌تر به نظر می‌رسد. یک حرکت پایدار به زیر سطح ۱۷۰۰ دلار برای رها‌کردن کاهش بیشتر، بسیار مهم است. در صورت رد حمایت قوی در حدود ۱۶۹۰ دلار، فروشندگان دوباره پایین‌ترین سطح ۲۰۲۲ یعنی ۱۶۸۱ دلار را هدف قرار خواهند داد.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۳۷/۰۰
۱۷۲۸/۰۰
۱۷۲۲/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۱۳/۰۰
۱۷۰۴/۰۰
۱۶۹۸/۰۰

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید