«ماشین‌ها در جاده»؛ یک سفر جاده‌ای جذاب با «ماتر» و «مک‌کوئین»

«ماشین‌ها در جاده»؛ یک سفر جاده‌ای جذاب با «ماتر» و «مک‌کوئین»

سریال انیمیشن «ماشین‌ها در جاده» (Cars on the Road) با داستان‌های کوتاه و جذاب و حال و هوای مفرحی که دارد، خاطرۀ شاد انیمیشن «ماشین‌ها» را برای ما زنده می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۳۴۸
بازدید : ۱۴۲۴

فرادید | ۱۶ سال پیش بود که برای اولین بار با دو شخصیت «مک‌کوئین» و «ماتر» در انیمیشن معروف و موفق «ماشین‌ها» آشنا شدیم. این دو شخصیت ترکیب جادویی و مفرحی داشتند که باعث شد در کنار هم در فیلم‌های سینمایی بعدی و همینطور یک سریال تلویزیونی حضور داشته باشند. حالا دوباره آن‌ها با یک سریال ۹ قسمتی به اسم «ماشین‌ها در جاده» به نزد هواداران کودک و بزرگسالشان برگشته‌اند؛ سریالی که دوباره ما را به شهر کوچک و دوست‌داشتنی «رادیاتوراسپرینگز» می‌برد و با داستان‌های کوتاه و جذابش، حال و هوایی پرانرژی و شاد را برای ما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش فرادید؛ داستان این سریال بیشتر متمرکز بر شخصیت «ماتر» است؛ همان یدک‌کش بامزه و سر به هوایی که حضورش همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از «ماشین‌ها» بوده است. در ابتدای قسمت اول ما و بقیۀ اهالی رادیاتور اسپرینگز می‌فهمیم که ماتر یک خواهر دارد که در شهری دور زندگی می‌کند؛ حالا خواهر ماتر قرار است ازدواج کند و برادرش را هم به جشن عروسی دعوت کرده. مک‌کوئین پیشنهاد می‌کند که او هم دوستش را همراهی کند و ماتر با خوشحالی این پیشهاد را می‌پذیرد؛ پشیمانی مک‌کوئین هم دیگر فایده‌ای ندارد! این دو دوست با هم راه می‌افتند تا یک ماجراجویی هیجان‌انگیز جاده‌ای را تجربه کنند.

«ماشین‌ها در جاده»؛ یک سفر جاده‌ای جذاب با «ماتر» و «مک‌کوئین»

با توجه به چیز‌هایی که ماتر از خواهرش تعریف می‌کند، از همان اول مشتاق می‌شویم که او را ببینیم؛ اما تا قبل از رسیدن مک‌کوئین و ماتر به مقصد، کلی ماجرای بامزه و کوتاه دیگر انتظارمان را می‌کشد. مثلا در قسمت اول آن‌ها به یک پارک دایناسوری می‌روند و در آن‌جا با ماشین‌های منقرض شدۀ چند میلیون ساله آشنا می‌شوند؛ ماشین‌هایی که با چرخ‌های سنگی و اندازه‌های غول‌آسایشان در دشت‌ها و دره‌های باستانی زندگی می‌کرده‌اند!

داستان‌ها و مضمون‌هایی که در هر قسمت با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم واقعا خلاقانه و جالب هستند؛ مثل همین موضوع ماشین‌های دایناسوری یا موضوع زندگی ماشین‌ها بعد از مرگ! دنیایی که در این سریال به ما نشان داده می‌شود فوق‌العاده گسترش یافته و خیال‌انگیز است. شخصیت‌های این دنیا دیگر فقط ماشین نیستند بلکه موجوداتی شبه‌انسانی هستند با تاریخ مخصوص خودشان، روابط خانوادگی مخصوص خودشان و حتی حیات بعد از مرگ مخصوص خودشان.

«ماشین‌ها در جاده»؛ یک سفر جاده‌ای جذاب با «ماتر» و «مک‌کوئین»

رابطۀ دوستی بین ماتر و مک‌کوئین گرم و شیرین است و احساس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. شخصیت‌های تازه‌ای هم در جریان این سریال به دنیای «ماشین‌ها» اضافه می‌شوند که از بین آن‌ها شخصیت «ایوی» واقعا فوق‌العاده و جذاب است.

هر قسمت از سریال کمتر از ده دقیقه است و این چند دقیقه پر از شوخی‌های بامزه‌ای است که هم برای بچه‌ها خوشایند است و هم بزرگتر‌ها را می‌خنداند. کیفیت بصری سریال حرف ندارد. علاوه بر انعطاف و جاذبه‌ای که در طراحی شخصیت‌ها وجود دارد، منظره‌ها هم زیبا هستند و واقعا ما را به یک سفر جاده‌ای شاد و جذاب می‌برند.

  • تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور (همۀ قسمت‌ها)
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی : ۷.۳/۱۰
  • امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : %۱۰۰
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید