عکس/ اسدالله یکتا و خانواده‌اش

عکس/ اسدالله یکتا و خانواده‌اش

اسدالله یکتا در سال‌های ابتدایی فعالیت اش یکی از بازیگران پر کار بود، اما رفته رفته کم کار شد و همین موضوع زندگی او را دگرگون کرد و بعد از یک ورشکستی زندگی در تهران رها کرد و چند سالی است که در ورامین سکونت دارد.

کد خبر : ۱۱۰۳۵۹
بازدید : ۱۰۸۲

فرادید | اسدالله یکتا بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۲۶ در سه راه سیروس تهران متولد شد. طبق گفته خودش، عشق و علاقه به دنیای هنر او را از مغازه زرگری تا دنیای تئاتر کشاند و اسدالله یکتا را پای بند کرد.

این بازیگر پیشکسوت دنیای هنر در سال‌های ابتدایی فعالیتش یکی از بازیگران پر کار بود، اما رفته رفته کم کار شد و همین موضوع زندگی او را دگرگون کرد و بعد از یک ورشکستی زندگی در تهران رها کرد و چند سالی است که در ورامین سکونت دارد.

اسدالله یکتا در سال ۱۳۵۷ با همسرش کبری گرجی ازدواج کرد، مراسم این زوج در حالی که حکومت نظامی بود، اما با مجوزی که گرفتند توانستند برگزار کنند. حاصل زندگی مشترک اسدالله یکتا و همسرش چهار پسر به نام‌های اکبر، احمد، امیر و محمد است.

او در بیش از چهل فیلم قبل از انقلاب و در بیش از ۵۰ اثر سینمایی، تلویزیونی و نمایش خانگی بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخته است. از جمله آن‌ها می‌توان به مستوران، ستایش ۳، چند می‌گیری گریه کنی، کنسرت روی آب، ماه تی تی، خفگی، دارکوب، دخمه، چهار راه استانبول و سامورایی در برلین اشاره کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید