بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!

بیوگرافی و راهی که شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری طی کردند!

اما بازی شادی کرم رودی در بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری در اولین گام، او را تا پله نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رساند. البته هر چند او موفق به کسب این جایزه نشد، ولی مورد توجه مخاطبان سینما و منتقدان قرار گرفت.

کد خبر : ۱۱۰۳۶۲
بازدید : ۱۸۵۱

فرادید | جشنواره فیلم ونیز امسال میزبان چهار فیلم «بی رویا» اثر آرین وزیر دفتری، «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی، «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی و «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند است. چهار فیلمی که هر چند همگی شانس برنده شدن در بخش‌های مختلف این جشنواره بین‌المللی را دارند، اما به اعتقاد منتقدان، بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری از بخت و اقبال بیشتری در بخش افق‌های گسترش‌یافته برخوردار است.

به گزارش فرادید، این شانس و اقبال باعث شده تا در این روز‌های برگزاری جشنواره، آرین وزیر دفتری و همسر شادی کرم رودی مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار بگیرند. احتمالا در چنین شرایطی آن‌هایی که بی رویا را ندیده اند، این سوال برای شان پیش بیاید که آرین وزیر دفتری به دلیل کارگردانی بی رویا مورد توجه قرار گرفته، اما نقش همسرش شادی کرم رودی در این پروسه چیست.

بیوگرافی شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری

آرین وزیر دفتری، شادی کرم رودی، طناز طباطبایی و هومن سیدی در جشنواره ونیز

در حقیقت شادی کرم رودی نه به عنوان همسر کارگردان، که به عنوان بازیگر نقش مکمل زن در فیلم بی‌رویا در جشنواره ونیز حضور یافته است. علاوه بر او طناز طباطبایی گروه بی رویا را در جشنواره ونیز همراهی می‌کنند.

جدیدترین اثر جعفر پناهی و شب، داخلی، دیوار ساخته وحید جلیلوند در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور دارند. جنگ جهانی سوم در بخش افق‌ها و فیلم بی‌رویا نیز در بخش افق‌های گسترش‌یافته به رقابت خواهند پرداخت.

بیوگرافی شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری

بی رویا؛ اولین تجربه کارگردانی آرین وزیر دفتری

بی رویا اولین آزمون آرین وزیر دفتری در مقام کارگردانی یک اثر سینمایی بلند است. آزمونی که او به سلامت و با موفقیت از آن عبور کرده است. او پیش از این، فیلم کوتاه مثل بچه آدم را ساخته بود که به جشنواره‌های بزرگ جهان همچون کن نیز راه یافت.

او در تلاش بعدی اش در تیم نویسندگان فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم قرار گرفت. فیلمی که کارگردانی آن را هومن سیدی برعهده دارد و حالا همپای بی رویا به جشنواره ونیز رفته است.

در نهایت نیز آرین وزیر دفتری با موفقیت در ساخت فیلم کوتاه مثل بچه آدم توانست رضایت تهیه کنندگانی همچون سعید سعدی و هومن سیدی را برای ساخت بی رویا جلب کند. حالا هم با راه یافتن نخستین اثر بلند آرین وزیر دفتری به جشنواره مهمی همچون ونیز، او در ردیف مهم‌ترین کارگردانان جوان این روز‌های سینمای ایران قرار گرفته است.

او متولد ۱۳۶۷ در تهران است.

بیوگرافی شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری

شانسی که بی رویا پیش روی شادی کرم رودی گذاشت!

اولین باری که شادی کرم رودی را در مقام بازیگر دیدیم. سال ۹۲ بود که در فیلم ماهی و گربه نقش مارال را برعهده داشت. یک سال بعد هم در فیلم سینمایی مستانه نقش مریم را بازی کرد، بعد هم با جمشیدیه، یک شهروند کاملا معمولی، ابلق و دارکوب به ایفای نقش پرداخت.

اما هیچکدام از این نقش‌ها آنطور که باید و شاید نتوانست بخت و اقبالی برای شادی کرم رودی به دنبال داشته باشد. اما بازی در بی رویا در اولین گام تا پله نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رساند. البته هر چند او موفق به کسب این جایزه نشد، ولی مورد توجه مخاطبان سینما و منتقدان قرار گرفت.

در حال حاضر هم او به خاطر این فیلم سینمایی پا به جشنواره های بزرگ جهان گذاشته است و در مقابل دوربین و نگاه مخاطبان جهانی سینما قرار گرفته است.

او متولد ۶ مهر ۱۳۶۹ در تهران است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید