قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۰ شهریورماه با ۱.۶۳ درصد افزایش نرخ به ۲۱،۵۷۵ دلار معادل ۶۵۲،۶۵۴،۵۳۷ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۳۸۸
بازدید : ۵۹۴

فرادید | بیت کوین پس از صعود همچنان در کانال ۲۱ هزار دلار قرار دارد و شاهد نوسانات اندکی بوده است. امروز ۲۰ شهریورماه قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۶۳ درصد به ۲۱,۵۷۵ دلار معادل ۶۵۲,۶۵۴,۵۳۷ تومان رسید.

روز جمعه قیمت بیت کوین و اتریوم به شدت افزایش یافت و بیت کوین بیشترین نرخ افزایش روزانه خود طی شش ماه گذشته را به ثبت رساند. این روند افزایشی امروز نیز ادامه یافت و در تایم فریم روزانه، قیمت بیت کوین را به ۲۱۵۰۰ دلار رساند.

به گزارش فرادید؛ این حرکت مثبت، ارزش بازار بیت کوین را به ۴۱۲.۲۹ میلیارد دلار رسانده و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها را به حدود ۳۹.۱% بازگردانده است. دیگر تاثیر مثبت نوسانات مثبت اخیر، خارج شدن شاخص ترس و طمع بازار از منطقه ترس شدید و رسیدن به عدد ۲۸ در منطقه "ترس" است.

به نظر می‌رسد فشار خرید مشاهده شده روز جمعه به سیگنال‌هایی مرتبط باشد که از بیانات بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر تغییر سیاست انقباض پولی این بانک به تسهیل پولی در سال ۲۰۲۳ و کاهش نرخ بهره در این روند ایجاد شد.

نمودار نقطه‌ای فدرال رزرو که نشان دهنده انتظارات فدرال رزرو از سطوح نرخ بهره در آینده است، حاکی از آن است که این بانک قصد دارد نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ به بالای ۳.۵ درصد برساند و تا بعد از سال ۲۰۲۴ به زیر ۳ درصد بازنگردد.

رشد ناگهانی بیت کوین در شرایطی رقم خورده که دو روز قبل شرکت مدیریت دارایی ارز‌های دیجیتال کوین شیرز در گزارش هفتگی خود اعلام کرده بود ورودی سرمایه به محصولات سرمایه گذاری فروش بیت کوین به بیشترین میزان خود در سال جاری رسیده و رقم آن ۱۸ میلیون دلار است.

پس از بسته شدن کندل روزانه در بالای سطح ۲۱هزار دلار، قیمت بیت‌کوین روند افزایشی خود را ادامه داد. گفتنی است در چنین شرایطی انتظارات برای ادامه روند صعودی بیت‌کوین وجود دارد، اما قیمت می‌تواند برای کسب انرژی دوباره مناطق حمایتی پایین را آزمایش کند.

مقاومت فوری نزدیک قیمت سطح ۲۱,۸۰۰ دلار است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۲,۰۰۰ دلار قرار دارد که بالاتر از آن قیمت می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند.

از جنبه نزولی، حمایت اولیه نزدیک به سطح ۲۱,۲۰۰ دلار است. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۲۱,۰۰۰ دلاری قرار دارد که در زیر آن قیمت می‌تواند شروع به کاهش دوباره کند. البته در صورت ریزش انتظار حمایت قیمت در سطح ۲۰هزار و ۵۰۰ دلار وجود دارد.

اتریوم که دیروز بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، اکنون با قیمت ۱۷۳۳ دلار دست به دست می‌شود. اتریوم که در افت اخیر تا نرخ ۱۵۰۰ دلار هم پایین رفته بود، در حال حاضر در مقیاس هفتگی بازدهی ۱۰ درصدی به خریداران داده است. ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۱۶ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۲۱۰ میلیارد دلار است.

مقاومت اصلی اتریوم نزدیک به ۱۷۳۰ دلار است که در حال حاضر با آن درگیر است. در صورت شکست این مقاومت، قیمت می‌تواند ۱۷۵۰ دلار را آزمایش کند. هر گونه صعود قوی‌تر قیمت، اجتمال حرکت اتریوم در کوتاه مدت به سطح ۱۸۰۰ دلار را افزایش می‌دهد.

از جنبه نزولی روند نیز، حمایت اولیه اکنون نزدیک به سطح ۱۶۷۵ دلار است. پشتیبانی اصلی بعدی در ۱۶۵۰ دلار قرار دارد که کمتر از آن قیمت می‌تواند دوباره به ۱۶۲۰ دلار برسد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید