سریال «نارکوی مقدس»؛ یک ماجراجویی کره‌ای در آمریکای لاتین

سریال «نارکوی مقدس»؛ یک ماجراجویی کره‌ای در آمریکای لاتین

سریال «نارکوی مقدس» (Narco-Saints) داستان یک مرد کره‌ای است که در کشور سورینام به تجارتی سودآور دست می‌زند، اما خیلی زود درگیر ماجرا‌های پیچیدۀ جاسوسی و تجارت مواد مخدر می‌شود.

کد خبر : ۱۱۰۴۰۱
بازدید : ۱۲۷۰

فرادید | عبارت «نارکوی مقدس» یا «تبهکاران قدیس» اصطلاحی است که این روز‌ها در آمریکای لاتین رواج زیادی دارد. بعضی از گروه‌های تبهکاری و تجارت مواد مخدر برای خودشان یک سری قدیس‌های دروغین تراشیده‌اند که به گمان خودشان از آن‌ها در برابر خطرات محافظت می‌کنند؛ قدیسانی که در حقیقت تاجران بزرگ مواد مخدر بوده‌اند. این می‌تواند موضوع جالبی برای ساختن یک سریال جذاب باشد و کره‌ای‌ها قبل از دیگران این ایده را قاپیده‌اند.

به گزارش فرادید؛ شخصیت اصلی سریال کره‌ای «نارکوی مقدس» مردی به اسم کانگ اینگو است. در ده بیست دقیقۀ ابتدایی قسمت اول او ماجرای زندگی خودش را از بچگی تا بزرگسالی روایت می‌کند؛ روایتی سریع و جذاب که از همان ابتدا ما را مجذوب داستان و شخصیت این مرد می‌کند. پدر کانگ همۀ عمرش را سختی کشیده و بالاخره هم در تلاش برای تامین معیشت خانواده‌اش تصادف کرده و از دنیا رفته. از آن موقع به بعد خود کانگ هم قدم در همان مسیر گذاشته و دارد زحمت زیادی می‌کشد و پول نسبتا کمی درمی‌آورد.

سریال «نارکوی مقدس»؛ یک ماجراجویی کره‌ای در آمریکای لاتین

اما یک روز همه چیز عوض می‌شود. یکی از دوستان قدیمی کانگ به او می‌گوید که در سفرش به کشور سورینام در آمریکای لاتین متوجه شده که ماهیگیران آن کشور سفره‌ماهی را قابل استفاده نمی‌دانند و آن را دور می‌ریزند؛ این در حالی است که قیمت سفره‌ماهی در رستوران‌های کره بسیار بالاست. کانگ با اینکه تا حالا اسم سورینام به گوشش نخورده، اما می‌بیند که این یک فرصت استثنایی است؛ پس خیلی زود راهی سورینام می‌شود.

کسب و کار کانگ در صید سفره‌ماهی و ارسال آن به کره خیلی زود رونق می‌گیرد، اما آدم‌های زیادی در اینجا هستند که می‌خواهند از او حق حساب بگیرند و این مشکل بزرگی است. یک روز کانگ به کلیسای مخصوص کره‌ای‌ها می‌رود و در آنجا با کشیش کلیسا که یک مرد مودب و موقر کره‌ای است آشنا می‌شود. کشیش خیلی زود مشکل کانگ را با باج‌گیران حل می‌کند. به نظر می‌رسد که این کشیش کره‌ای در این کشور خیلی بیشتر از یک کشیش است. وقتی در پایان قسمت اول به کانگ اطلاع می‌دهند که در محمولۀ سفره‌ماهی‌هایش کوکائین پیدا شده، پای تجارت مواد مخدر هم به ماجرا باز می‌شود.

اولین چیزی که در «نارکوی مقدس» توجه بیننده را به خودش جلب می‌کند، جلوۀ بصری سریال است که ما را از دل جنگل‌های استوایی سورینام عبور می‌دهد و به ساحل آفتابی اقیانوس اطلس می‌رساند. این یکی از ویژگی‌های ممتاز همۀ سریال‌های کره‌ای است که توجه ویژه‌ای به زیبایی منظره‌ها و گیرایی پس‌زمینۀ داستان‌هایشان دارند.

سریال «نارکوی مقدس»؛ یک ماجراجویی کره‌ای در آمریکای لاتین

فضای سریال با اینکه آمیخته با تبهکاری، توطئه و زد و خورد‌های خشن است، اما در عین حال شوخ و مفرح هم هست و این بیش از هر چیز به خاطر بازی‌های پرانرژی و دیالوگ‌های ظریف و به‌جا است. سریال کلا شش قسمت دارد و در طول این شش قسمت بار‌ها ما را با چرخش‌های داستانی غافلگیرکننده مواجه می‌کند که کشش داستان را برای ما بیشتر و بیشتر می‌کنند. وارد شدن کانگ به یک ماجراجویی جاسوسی و نقشی که او قرار است در به دام انداختن رئیس مافیای مواد مخدر ایفا کند، داستان را به اوج هیجان و جذابیت می‌رساند.

«نارکوی مقدس» شاید از نظر کلیت داستانش چیز تازه و عجیب و غریبی نداشته باشد، اما این داستان نسبتا آشنا را به بهترین و جذابترین شکل روایت می‌کند. بعضی از خطوط داستانی و بعضی از شخصیت‌های سریال ما را به یاد «بریکینگ بد» می‌اندازند و بنابراین اگر کسی دلش برای حال و هوای آن سریال تنگ شده باشد، حتما از تماشای این سریال جمع و جور و خوش‌ساخت لذت خواهد برد.

بازیگران :‌ ها جونگ وو (Ha Jung Woo)، هوانگ جونگ مین (Hwang Jung Min)، پارک هائه سو (Park Hae Soo)

امتیاز : ۷.۴/۱۰

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور (همۀ قسمت‌ها)

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید