هواشناسی ایران امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

هواشناسی ایران امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۰ شهریور ماه در برخی استان‌های شمالی رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

کد خبر : ۱۱۰۴۰۹
بازدید : ۷۲۴

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه در برخی مناطق گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

همچنین امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و سمنان بارش پراکنده و طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خ

واهدبود. از اواخر وقت چهارشنبه در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز پنج‌شنبه بارش در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما حاکم است.

امروز در برخی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی مناطق به‌ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که می‌تواند موجب خیزش گردوخاک به‌ویژه در نوار مرزی این دو استان شود.

دوشنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و نوار مرزی خوزستان و ایلام، چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور، پنج‌شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که در مناطق مستعد، خیزش و نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه صاف و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۴ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

هواشناسی ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید