هشدار؛ این خوراکی‌ها را به کودکان ندهید

هشدار؛ این خوراکی‌ها را به کودکان ندهید

غذا‌های فرآوری شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیش از حد خوش طعم بوده و به نوعی مهندسی شده‌اند که تا حد امکان اعتیادآور باشند.

کد خبر : ۱۱۰۴۱۳
بازدید : ۵۵۰

نتایج مطالعه‌ای که روی دانش آموز دبیرستانی در فلوریدا انجام شد نشان می‌دهد که کاهش مصرف تنها چند نوع غذای ناسالم می‌تواند منجر به اتخاذ عادات غذایی سالم‌تر شود. این موضوع باید به طور خاص توسط والدین مورد توجه قرار گیرد.

نتایج مطالعات تیمی از محققان کالج برووارد (Broward) در فلوریدا نشان می‌دهد که چگونه مصرف غذا‌های مبتنی بر شکر مانند شیرینی، بستنی و... می‌تواند نشان دهنده مصرف بیشتر غذا‌های فوق العاده فرآوری شده بوده و مصرف کمتر قند و شیرینی‌جات ممکن است به نوجوانان کمک کند تا مصرف کلی غذا‌های ناسالم خود را کاهش دهند.

به گفته پژوهشگران، این تحقیق ممکن است به کاهش عوامل خطر مرتبط با فشار خون بالای ناشی از خوردن غذا‌های ناسالم کمک کند. به باور محققان، حتی تغییرات کوچک، مانند کاهش دفعات مصرف چند غذای ناسالم در هفته، ممکن است مصرف کلی غذا‌های ناسالم کودکان و نوجوانان را کاهش داده و تاثیر زیادی بر سلامت کلی فرد داشته باشد.

انواع مواد غذایی فوق فرآوری شده مورد بحث اغلب به عنوان غذای ناسالم توصیف می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از قند، نمک، چربی ترانس ناسالم (اسید‌های چرب ترانس) و طعم‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند.

این مطالعات نشان می‌دهد که چگونه این غذا‌های فوق العاده فرآوری شده مانند نان، غلات، دسرها، نوشابه‌ها و گوشت‌های فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس، بیش از ۶۰ درصد از مواد غذایی مصرفی آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهند.

غذا‌های فرآوری شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیش از حد خوش طعم بوده و به نوعی مهندسی شده‌اند که تا حد امکان اعتیادآور باشند.

این مواد غذایی همچنین ارزان و در دسترس هستند که این مساله مقاومت در برابر آن‌ها را سخت می‌کند. به همین دلیل بسیاری از مردم بدون اینکه متوجه شوند بیش از حد از این غذا‌ها می‌خورند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از نوجوانان مورد مطالعه در این تحقیقات، محصولات غذایی فوق فرآوری شده را طی هشت هفته گذشته مصرف کرده‌اند.

این غذا‌ها شامل بیسکویت، شیرینی، چیپس، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، دسر‌های یخ زده، بیسکویت، اسموتی، قهوه یا چای شیرین شده با شربت، نان سفید و گوشت فرآوری شده بود. در این مطالعه ۳۱۵ شرکت کننده نوجوان ۱۳ تا ۱۹ ساله از ۱۲ دبیرستان در فلوریدا جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند.

شرح کامل این مطالعات در نشست علمی فشار خون انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۲ در سن دیگو ارائه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید