قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۱ شهریور ماه با ۰.۴۸ درصد افزایش نرخ به ۲۱,۶۴۶ دلار معادل ۶۶۸,۴۶۰,۹۴۹ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۴۳۴
بازدید : ۶۵۶

فرادید | بیت کوین در کانال ۲۱ هزار دلار با نوسانات ناچیزی روبه رو شده است. امروز ۲۱ شهریور ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۴۸ درصد به ۲۱,۶۴۶ دلار معادل ۶۶۸,۴۶۰,۹۴۹ تومان رسید.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته ۳۴ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۴۱۴ میلیارد دلار است. در شرایطی که سه روز است بازار جو مثبتی دارد و بسیاری از فعالان بازار به رشد قیمت‌ها امیدوار شده اند، امروز اعلام شد که میزان جست و جوی عبارت «خرید بیت کوین» در گوگل به پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش فرادید؛ البته این اتفاق بدی درمورد بیت کوین نیست چراکه آخرین بار که جست و جوی این عبارت کلیدی در گوگل تا این سطح پایین آمد، مهرماه سال ۹۹ بود که بیت کوین در حال آماده شدن برای شروع روند صعودی و رسیدن به اوج قیمت جدید خود بود.

از طرفی نایجل گرین مدیرعامل شرکت مشاوره مالی دیوره گروپ گفته که فعالیت اخیر نهنگ‌های بیت کوین، دیدگاه او را نسبت به این ارز دیجیتال مثبت کرده و یکی از دلایلش برای اینکه تصور می‌کند بیت کوین صعود خواهد کرد، همین فعالیت نهنگ هاست.

شروع ماه سپتامبر (اواسط شهریور) دردسر‌های زیادی را برای گاو‌های بیت کوین به دنبال داشت چرا که قیمت این دارایی دیجیتال به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار رسید و نتوانست برای مدتی این منطقه را پس بگیرد. این وضعیت چند روز پیش، زمانی بدتر شد که پادشاه بازار کریپتو به طور ناگهانی به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای خود در حدود ۱۸,۵۰۰ دلار سقوط کرد.

هرچند، پس از آن، واکنشی مثبت بلافاصله قیمت را به بالای ۱۹,۰۰۰ دلار بازگرداند و روز جمعه با افزایشی مداوم، به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. در این مرحله، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی بزرگ مایکرواستراتژی قصد دارد با فروش بخشی از سهام خود، ۵۰۰ میلیون دلار دیگر را به خرید بیت کوین اختصاص دهد.

پس از انتشار این خبر، بیت کوین بار دیگر واکنش نشان داد و به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود یعنی کمی بالاتر از ۲۱,۵۰۰ دلار رسید.

در بازار آلتکوین‌ها شاهد هستیم که اتریوم، با دستاورد هفتگی ۱۳.۵۰% با قیمت ۱۷۶۳ دلار ترید می‌شود. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۲۱۵ میلیارد دلار است.

به طور کلی اتریوم توانسته نسبت به کف قیمتی چند ماه اخیر، رشد بهترین سبت به بیت کوین داشته باشد و طی این مدت بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است.

روند قیمت بیت‌کوین همچنان نزولی است

با توجه افزایش اخیر بیت‌کوین، برخی از تحلیلگران صعود‌های بیشتری را در انتظار روند این رمزارز می‌بینند. اما در مقابل برخی تحلیلگران تکنیکال همچنان چارچوب چارت قیمتی را نزولی و این تحرکات مثبت قیمت را موقت می‌بینند. گفتنی است بیت‌کوین همچنان در ناحیه ۲۴ هزار دلار با مقاومت شدیدی پیش‌رو است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که بیت‌کوین نتوانسته است فشار‌های اقتصاد کلان جهانی مانند افزایش نرخ بهره را از بین ببرد. بیت‌کوین تا به امروز ۵۵٫۳ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در حدود ۲۰,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. پس از رهبری این رمزارز، ارزش بازار کریپتو نیز به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافته است. صرف نظر از این، طرفداران بیت‌کوین مطمئن هستند که این رمزارز در بلندمدت افزایش شدید خود را ادامه می‌‎دهد.

پیتر شیف، بنیانگذار، اقتصاددان ارشد و استراتژیست جهانی مدیریت دارایی یورو پاسیفیک، مجدداً به سرمایه گذاران هشدار داد که دارایی‌های کریپتویی خود را بفروشند. شیف در توییتر اعلام کرد که برترین رمزارز بازار کریپتو کشتی در حال غرق شدن است که باید «قبل از سقوط» رها شود.

او برای دفاع از ادعای خود به روند قیمت این ارز دیجیتال پیشگام اشاره می‌کند. به گفته شیف، سرمایه‌گذاران نباید با این واقعیت که‌بیت‌کوین در دوازده‌روز گذشته نزدیک به ۲۰,۰۰۰ دلار معامله شده‌است. فریب بخورند که رمزارز مذکور به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

این محدوده‌تن‌ها یک طعمه برای آوردن سرمایه‌های بیشتر است، زیرا بازار‌هایی که به پایین‌ترین سطح رسیده اند به ندرت زمان زیادی را قبل از صعود در آنجا صرف می‌کنند.

در پایان با توجه داشته باشیم که ارزش بازار ارز‌های دیجیتال با یک درصد رشد نسبت به دیروز به رقم ۱.۰۶ تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات ۲۸ درصد کاهش داشته و رقم ۶۸ میلیارد دلار را نمایش می‌دهد. ارزش معاملات دیفای ۵ میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین‌ها ۶۳ میلیارد دلار بوده است.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید