قیمت طلای جهانی امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ شهریورماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

کد خبر : ۱۱۰۴۳۹
بازدید : ۶۲۹

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار قرار دارد اگرچه با ریزش کمی همراه بود. قیمت طلا قبل از تعطیلی بازار‌ها به ۱۷۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

با این حال، تحلیلگران TD Securities استدلال کردند که فلز زرد نسبت به نرخ واقعی بیش از حد ارزش گذاری شده است. «ما فکر می‌کنیم که خطرات کاهش قیمت طلا در حال افزایش است.»

شان لوسک، یکی از مدیران بازرگانی شرکت والش می‌گوید: داده‌های ضعیف‌تر اقتصادی در هفته آینده می‌تواند دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد و قیمت طلا را بالا ببرد، اما این داده‌ها فدرال رزرو را از افزایش نرخ‌ها باز نمی‌دارد و این در نهایت از بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا حمایت می‌کند. طلا هفته آینده می‌تواند به ۱۷۶۰ دلار برسد، اما این واقعیت را تغییر نخواهد داد که همچنان با مشکل مواجه است.

این هفته، در مجموع ۱۶ تحلیل‌گر در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. ۹ تحلیلگر یا ۵۶ درصد در هفته جاری نسبت به طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد روند بازار را نزولی دیده و پنج تحلیلگر بازار را کم‌نوسان ارزیابی می‌کنند.

مارک چندلر، مدیر عامل بانوک‌برن گلوبال فارکس گفت که هر افزایش قیمت طلا را اصلاحی کوتاه‌مدت در روند نزولی فعلی می‌داند.

کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX گفت که علیرغم محیط چالش برانگیز طلا، گاو‌های نر بازار می‌توانند اطمینان داشته باشند که این فلز گرانبها توانسته است کف حمایتی در حدود ۱۷۰۰ دلار ایجاد کند.

دیوید مدن، استراتژیست بازار در Equiti Capital گفت که اگر چه به نظر می‌رسد طلا در قیمت خنثی بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس گیر کرده است، اما قدرت انعطاف پذیری از خود نشان داده است که می‌تواند به جلب توجه کمک کند.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار ایالات‌متحده در OANDA نیز اشاره کرد که تورم ضعیف می‌تواند طلا را در هفته آینده تقویت کند، زیرا می‌تواند به سرمایه‌گذاران و بازار‌ها کمک کند تا تعیین کنند که فدرال رزرو چقدر نرخ بهره را بالا خواهد برد.

او گفت: اگر تورم کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش نرخ بهره از ۴ درصد نباشیم. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً دلار آمریکا به اوج خود رسیده است و مقداری آرامش را برای طلا فراهم می‌کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید