سریال «ملکۀ مکّار»؛ داستانی پر از خیانت و توطئه و طنز

سریال «ملکۀ مکّار»؛ داستانی پر از خیانت و توطئه و طنز

«ملکۀ مکار» (The Serpent Queen) روایتی جذاب و شوخ از زندگی یکی از مرموزترین زنان تاریخ است؛ ملکه‌ای قدرتمند که همسر یک پادشاه و مادر سه پادشاه از شاهان فرانسه بود.

کد خبر : ۱۱۰۴۴۴
بازدید : ۱۳۴۱

فرادید | «ملکۀ مکّار» داستان دختر یتیمی است که به یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ اروپا تبدیل شد. کاترین دو مدیچی دختر خاندان ایتالیایی مدیچی بود که در قرن شانزدهم میلادی با ولیعهد پادشاهی فرانسه ازدواج کرد و بعد‌ها مادر سه پادشاه از پادشاهان این کشور شد. او در طول دوران حکومت فرزندانش نفوذ و قدرت زیادی در دربار فرانسه داشت. اما «ملکۀ مکار» فقط یک داستان تاریخی ساده نیست؛ این سریال روایتی مفرح و شوخ و تماشایی از جزئیات زندگی این زن عجیب است؛ از کودکی غم‌انگیز تا بزرگسالی باشکوهش.

به گزارش فرادید؛ داستان سریال از سال ۱۵۶۰ شروع می‌شود؛ ملکۀ بزرگ از کارکنان قصر خواسته که برای او خدمتکار شخصی جدیدی بفرستند. آن‌ها یک دختر نوجوان به اسم رحیمه را برای او می‌فرستند. حتی در خود قصر شایعات و حرف‌های زیادی پشت سر ملکه هست و همه به نوعی او را جادوگر و مکار می‌دانند. این‌ها باعث می‌شود که رحیمه ترس و اضطراب زیادی داشته باشد. به محض ورود رحیمه به اتاق، ملکه شروع می‌کند به تعریف کردن داستان زندگیش برای او. از اینجا رفت و برگشت به گذشته شروع می‌شود و ما خیلی سریع در همان قسمت اول، ماجرای کودکی و ازدواج کاترین با ولیعهد فرانسه را می‌بینیم.

سریال «ملکۀ مکّار»؛ داستانی پر از خیانت و توطئه و طنز

داستان «ملکۀ مکار» پر از انتقام و خشونت و بی‌رحمی و توطئه است؛ اما همۀ این‌ها با یک لایۀ جذاب از شوخی و طنز پوشانده شده‌اند و این ترکیب واقعا خوب از کار درآمده. شخصیت ملکه کاملا مرموز و غیرقابل‌پیش‌بینی است و اصلا نمی‌توانید حدس بزنید که پشت هر حرف و رفتارش چه منظوری پنهان شده است. این شخصیت‌پردازی قابل قبول و باورپذیر تا حد زیادی مدیون بازی خوب سامانتا مورتون است که قدرت، حیله‌گری، کینه و راز و رمز را هم‌زمان در رفتار و گفتار و نگاه خودش به نمایش گذاشته است.

صحنه‌پردازی سریال طیف متنوع و گسترده‌ای دارد؛ از باشکوه‌ترین و مجلل‌ترین صحنه‌های قصر گرفته تا کثیف‌ترین کوچه‌های فقیرنشین در این سریال به شکلی حرفه‌ای و هنرمندانه به تصویر کشیده شده‌اند. اما از همۀ این‌ها مهم‌تر کشش خود داستان است که واقعا بیشتر از آن چیزی است که از یک سریال تاریخی انتظار داریم. با اینکه داستان این سریال بر اساس واقعیت شکل‌گرفته و خالی از عناصر افسانه‌ای و تخیلی است، اما فراز و نشیب‌ها و پیچیدگی‌های قصه گاهی ما را به یاد «بازی تاج و تخت» می‌اندازد.

سریال «ملکۀ مکّار»؛ داستانی پر از خیانت و توطئه و طنز

یکی از نکات جالبی که در سریال وجود دارد، صحبت کردن‌های کاترین رو به دوربین است. تقریبا هر چند دقیقه یک‌بار کاترین به ما نگاه می‌کند و توضیحاتی را دربارۀ اوضاع و احوالی که در آن لحظه جریان دارد به ما می‌دهد. این ترفند، علاوه بر طنزآمیز بودنش، سریال را خیلی بیشتر به یک «قصه» شنیدنی تبدیل می‌کند. شاید همۀ بازی‌های سریال درخشان نباشند و بعضی صحنه‌ها بیش از حد خشونت‌آمیز و چندش‌آور شده باشند، اما در مجموع «ملکۀ مکار» هم یک سریال تماشایی است و هم یک سفر تاریخی مفرح به اروپای قرن شانزدهم.

  • بازیگران : چارلز دانس (Charles Dance)، سامانتا مورتون (Samantha Morton)، لیو هیل (Liv Hill)
  • امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز) : %۱۰۰
  • تاریخ انتشار : از ۲۰ شهریور
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید