فیلم کره‌ای «بیگانه»؛ شادترین فیلم علمی‌تخیلی سال

فیلم کره‌ای «بیگانه»؛ شادترین فیلم علمی‌تخیلی سال

فیلم کره‌ای «بیگانه» (Alienoid) یک اثر علمی‌تخیلی، مهیج، اکشن و کمدی است که با جلوه‌های بصری عالی و بازی‌های شاد و پرانرژی خودش، دو ساعت تفریح و سرگرمی خالص برای بیننده فراهم می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۴۹۰
بازدید : ۷۰۷۹

فرادید | داستان فیلم «بیگانه» شاید یک مقدار زیادی پیچیده و سردرگم‌کننده باشد؛ این فیلم پر از ربات‌های مختلف، آدم‌های عادی، بیگانه‌ها و جادوگران سنتی است که همگی دارند همدیگر را تعقیب می‌کنند تا یک وسیلۀ جادویی به اسم «خنجر الهی» را به دست بیاورند. این تعقیب و گریز‌ها فقط در مکان نیست بلکه شامل سفر در زمان هم می‌شود. اما پیچیدگی داستان اصلا باعث نشده که این فیلم کسالت‌آور و اعصاب‌خردکن باشد؛ بر عکس، فیلم «بیگانه» دو ساعت و نیم سرگرمی و تفریح خالص است.

به گزارش فرادید؛ اگر یک خلاصۀ خیلی کوتاه از داستان را بخواهیم مرور کنیم، قضیه از این قرار است که در سال ۲۰۲۲ یک بیگانۀ فضایی که به عنوان «نگهبان» در زمین حضور دارد، باید یک مجرم بیگانه را که وارد بدن یک انسان شده دستگیر کند و به جایی که باید باشد برگرداند. این مجرم بیگانه می‌خواهد با استفاده از «خنجر الهی» سایر زندانی‌های بیگانه که در زمین زندانی شده‌اند را آزاد کند.

فیلم کره‌ای «بیگانه»؛ شادترین فیلم علمی‌تخیلی سال

در همین حال، در سال ۱۳۹۱ میلادی و در عصر امپراطوری گوگوریو، داستان یک جوان جادوگر به اسم موروک را می‌بینیم که کارش جایزه گرفتن برای دستگیری تبهکاران است. اما او هم در طی همین ماجراجویی‌ها با ماجرای خنجر الهی آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد آن را به دست بیاورد؛ بنابراین به همراه دو خدمتکار گربه‌ای-انسانی‌اش و البته چند شخصیت مرموز دیگر راه می‌افتد تا خنجر را پیدا کند. بیگانۀ فراری هم که می‌تواند در زمان سفر کند در این مسیر رقیب آن‌هاست. البته وقتی دروازۀ زمانی باز می‌شود دیگر فقط بیگانه‌ها نیستند که می‌توانند در زمان سفر کنند.

فیلم «بیگانه» در یک کلام یک شاهکار‌ تر و تازه، شاد و درجه‌یک است. این فیلم جلوه‌های بصری بی‌نقصی دارد که ترکیبی از منظره‌های زیبا، فیلمبرداری هنرمندانه و جلوه‌های ویژۀ حرفه‌ای و باشکوه است. یکی از مهم‌ترین عناصر جذابیت این فیلم طنز آن است که در همۀ دیالوگ‌ها و بازی‌ها جریان دارد. گربه‌هایی که از توی بادبزن موروک بیرون می‌پرند و تبدیل به آدم می‌شوند فقط یکی از نکات بامزۀ فیلم هستند. بازیگران این فیلم برگ برندۀ آن هستند؛ همۀ آن‌ها دوست‌داشتنی و همدلی‌برانگیزند و ما را از همان ابتدا مشتاق می‌کنند که بدانیم سرنوشت شخصیت‌ها به کجا می‌رسد.

داستان فیلم هر چند دقیقه یک بار یک چرخش جذاب و غافلگیرکننده پیدا می‌کند که باعث می‌شود زمان تقریبا دو ساعت و نیمۀ فیلم اصلا خسته کننده نباشد؛ قصۀ فیلم نه تنها خسته کننده نیست بلکه تماشاچی را مسحور و مجذوب خودش می‌کند.

فیلم کره‌ای «بیگانه»؛ شادترین فیلم علمی‌تخیلی سال

تقریبا هر چیزی که از یک فیلم کره‌ای انتظار داشته باشید در «بیگانه» هست و خیلی بیشتر از آن هم هست. با این مقدار داستان و جاذبه‌ای که در این فیلم وجود دارد، می‌شد یک سریال کامل ساخت، اما سازندگان فیلم همه چیز را فشرده و گلچین کرده‌اند تا یک ماجراجویی مهیج و دوست‌داشتنی و شیرین از دل آن بیرون بیاورند.

«بیگانه» یک اثر علمی‌تخیلی، تاریخی، کمدی و اکشن است که وقتی تمام می‌شود، بیننده با تمام وجود احساس می‌کند که حالش بهتر شده است. جادو فقط در داستان «بیگانه» نیست؛ این فیلم خودش یک جادوی خیال‌انگیز است که می‌شود گفت حداقل تا الان شادترین فیلم علمی‌تخیلی سال ۲۰۲۲ بوده است.

  • کارگردان و فیلمنامه‌نویس : چوی دونگ هون (Choi Dong Hoon)
  • بازیگران : ریو جون یئول (Ryu Jun Yeol)، کیم وو بین (Kim Woo Bin)، کیم تائه ری (Kim Tae Ri) و دیگران
  • امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : %۸۳
  • امتیاز مخاطبان (راتن تومیتوز) : %۸۸
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید