ایرنه پاپاس؛ علت مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟

ایرنه پاپاس؛ علت مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟

آنطور که رسانه‌های یونانی روایت می‌کنند، ایرنه پاپاس، بازیگر نقش هند جگرخوار از سال‌ها قبل با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کرد و حالا بر اثر کهولت سن و تدام فشار این بیماری ،جهان هستی را ترک کرده است.

کد خبر : ۱۱۰۵۵۹
بازدید : ۵۸۴۲

فرادید | رسانه‌های یونانی ساعاتی قبل گزارش داده اند که ایرنه پاپاس، بزرگ‌ترین ستاره سینمای این کشور در ۹۶ سالگی از دنیا رفته است. او را خاطر نقش‌های درخشان در فیلم‌های پیام یا رسالت، زوربای یونانی، الکترا، آتیلا، یک هزار روز از آن، مسیح در ابولی توقف کرد، زد و توپ‌های ناوارون می‌شناختند.

به گزارش فرادید، آنطور که رسانه‌های یونانی روایت می‌کنند، ایرنه پاپاس از سال‌ها قبل با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کرد و حالا بر اثر کهولت سن و تدام فشار این بیماری ،جهان هستی را ترک کرده است.

در ایران ایرنه پاپاس یادآور بازی درخشان در نقش هند جگر خوار و در فیلم پیام یا رسالت است. فیلمی که با نام محمد رسول الله در ایران بار‌ها روی آنتن تلویزیون رفت. جالب اینجا است که بخشی از ایرانی‌ها که نام اصلی و یونانی اش را نمی‌دانند، او را هند جگر خوار می‌خوانند.

ایرنه پاپاس؛ علت مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟

هند در تاریخ اسلام فردی شناخته شده است و به همین خاطر نقش‌آفرینی ایرنه پاپاس از یاد ایرانی‌ها نخواهد رفت. هِند دختر عُتْبَه مشهور به هند جگرخوار، همسر ابوسفیان و مادر معاویه بود. او در جنگ احد، مشرکان را برای نبرد با مسلمانان تشویق می‌کرد و در پایان جنگ، سینه و شکم حمزه بن عبدالمطلب را پاره کرد و جگر او را به دندان گرفت.

بیوگرافی ایرنه پاپاس بازیگر نقش هند جگر خوار

ایرنه پاپاس، بازیگر نقش هند جگرخوار سال ۱۹۲۶ با نام اصلی ایرن للکو در ایالت کورینتیا بدنیا آمد. او در سال ۱۹۴۷ با کارگردان یونانی آکیس پاپا ازدواج کرد. ازدواجی که تا سال ۱۹۵۱ دوام داشت با اینحال ایرنه تا آخر عمر نام خانوداگی پاپاس را از خود جدا نکرد. او البته ترجیح می‌داد پاپا خوانده شود و حرف آخر نام خانوادگی اش تلفظ نشود.

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید