قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۴ شهریورماه با ۱.۱۸ درصد کاهش نرخ به ۲۰۰۶۶ دلار معادل ۶۴۵۰۵۱۶۶۹ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۵۶۷
بازدید : ۴۹۶

فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر نزولی قرار دارد، اما کانال ۲۰ هزار دلار را حفظ کرده است. امروز ۲۴ شهریور ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۱۸ درصد به ۲۰,۰۶۶ دلار معادل ۶۴۵,۰۵۱,۶۶۹ تومان رسید.

قیمت بیت کوین بلافاصله پس از انتشار اخبار داده‌های تورمی حدود ۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۲۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. این روند کاهش تا این لحظه به حدود ۸.۷۴% رسیده و قیمت را به ۲۰,۰۰۰ دلار رسانده است. ارزش بازار بیت کوین نیز با کاهشی محسوس، اکنون معادل ۳۹۰.۱۷ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ چارلی مک الیگوت (Charlie McElligott)، استراتژیست کلان شرکت خدمات مالی نامورا سکیوریتیز (Nomura Securities) درشبکه تلویزیونی بلومبرگ عنوان کرد: فدرال رزرو هیچ جایگزینی جز تداوم سیاست‌های پولی انقباضی ندارد که منجر به تحت فشار قرار گرفتن دارایی ریسکی می‌شود.

مارک نیوتن (Mark Newton)، استراتژیست تکنیکال در شرکت تحقیقاتی فاند استرت (Fundstrat) در یادداشتی در روز سه شنبه نوشت: بیت کوین ممکن است پیش از رسیدن به کف قیمتی ماه اکتبر (مهر-آبان)، به زیر سطح قیمتی ۱۸,۰۰۰ دلاری برسد.

طبق داده‌های زنجیره‌ای ارائه شده توسط ویلی وو (Willy Woo)، سرمایه‌گذاران رمزارزی باید خود را برای کف دیگری آماده کنند. به منظور تعیین اینکه آیا بازار بیش‌فروش شده یا به پایین‌ترین سطح خود رسیده، این تحلیلگر از اصطلاح "زیر آب" یا همان زیان‌ده برای بیان وضعیت استفاده می‌کند.

متأسفانه، تعیین قیمت کف برای اکثریت بازار دشوار است، زیرا پوزیشن‌های معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به طور نابرابر در سطوح مختلف حمایت و مقاومت توزیع شده است. به عنوان مثال، سقوط به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار ممکن است باعث افزایش درصد رمزارز‌های زیان‌ده نشود، در حالی که حرکت به زیر ۱۹,۰۰۰ دلار بخش زیادی از پوزیشن‌های باز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حالی که به نظر می‌رسد معکوس شدن حرکت بیت کوین به تعویق افتاده، اما قیمت پایه تمام شده همچنان در محدوده پایین‌تری حرکت می‌کند. یعنی ممکن است اصلاح قیمت در آخرین مراحل خود باشد، به خصوص پس از اینکه با انتشار داده‌های CPI بیت کوین دوباره ضربه خورده است.

در حال حاضر بیت‌کوین زیر حمایت ۲۰,۵۰۰ دلار معامله می‌شود. ۲۰,۰۰۰ دلار را نیز آزمایش کرد. در جهت صعودی، قیمت ممکن است نزدیک به ۲۰,۵۰۰ دلار با مقاومت روبروست. مقاومت اصلی بعدی اکنون نزدیک به سطح ۲۱,۲۰۰ دلار قرار دارد که بالاتر از آن قیمت می‌تواند افزایش جدیدی را آغاز کند.

از جنبه نزولی، حمایت اولیه قیمت نزدیک به سطح ۲۰,۱۲۰ دلار قرار دارد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۲۰ هزار دلاری است که در زیر آن قیمت می‌تواند سرعت پایین‌تری پیدا کند.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶ درصد کاهش داشته و به ۱۶۱۷ دلار رسیده است. این افت قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که شمارش معکوس برای راه اندازی هاردفورک Merge آغاز شده است.

جوزف لوبین (Joseph Lubin)، یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم، در شبکه تلویزیونی بلومبرگ در این رابطه عنوان کرد: "آزمایشات بسیاری در زمینه ارتقای مرج صورت گرفته است، از این رو، مرج به احتمال زیاد بسیار راحتی انجام خواهد شد. "

روند صعودی قیمت اتریوم از اواسط ژوئن (اواخرخرداد) به دنبال انتشار اخبار آپدیت مرج آغاز شد، اما اخیرا با بن بست روبه رو شده است. اگر قیمت اتریوم شروع به افزایش مجدد کند، ممکن است با مقاومت نزدیک به ۱۶۵۰ دلار روبرو شود. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به ۱۷۰۰ دلار قرار دارد که بالاتر از آن ممکن است سطح ۱۷۴۰ دلار آزمایش شود.

در پایان باید گفت ریکاوری بازار ارز‌های دیجیتال به احتمال زیاد پس از تعدیل سیاست پولی ایالات متحده اتفاق خواهد افتاد. پس از پایان چرخه افزایش نرخ بهره، بازار باید شاهد بازگشت تقاضای ریسک باشد و ارز‌ها دیجیتال یکی از ابزار‌های اصلی برای پوشش آن خواهند بود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید