قیمت طلای جهانی امروز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۹۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۵۷۳
بازدید : ۵۰۴

فرادید | طلا سقوط کرد و وراد کانال ۱۶۰۰ دلار شد. امروز ۲۴ شهریورماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار بار کاهش ۰.۴۹ درص به ۱۶۹۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

مقامات فدرال رزرو در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که هر کاری که لازم باشد برای مهار تورم انجام خواهند داد، حتی اگر این به معنای اتفاق دردناکی برای اقتصاد باشد. یکی دیگر از معیار‌های تورم، شاخص قیمت تولیدکننده است. این آمار در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ فدرال رزرو پس از انتشار داده‌های تورم، احتمالاً هزینه‌های استقراض ایالات متحده را سریع‌تر و بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت افزایش خواهد داد، به طوری که اقتصاددانان هولدینگ ژاپنی نومورا می‌گویند اکنون معتقدند افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره محتمل‌ترین نتیجه در نشست سپتامبر است.

حتی اگر طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش و در عین حال دلار را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که بازگشت مجدد فلز درخشان با افزایش شرط‌بندی‌های تهاجمی فدرال رزرو محدود شده است؛ نهادی که هنوز در اطراف بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی، حالت نوسانی و شناور را دست‌نخورده نگه می‌دارد.

طلا (XAU/USD) روز سه‌شنبه برای مدت کوتاهی به نقطه‌ای در زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد، اما دوباره توانست سطح ۱۷۰۰ را در پایان بازپس بگیرد. البته همچنان در روند کاهشی ثابت‌قدم بود و بیش از ۲۰ دلار در روز کاهش داشت.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، طلا به مرز ۱۷۰۰ دلار حمله کرد در حالی که تا زمان نگارش در نزدیکی این رقم، آسیب‌پذیر بوده است. شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴-RSI) در حال تغییر است، اما همچنان به نفع خرس‌های طلا (XAU) است و زیر خط وسط باقی می‌ماند.

هدف نزولی بعدی در حوالی منطقه پشتیبانی ۱۶۹۰ دلاری مشاهده می‌شود که در زیر آن پایین‌ترین سطح ۱۶۸۱ دلاری سال ۲۰۲۲ یک بار دیگر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، خریداران طلا برای حفظ شتاب روند بهبودی، نیاز به پذیرش بالاتر از کف قیمت روز دوشنبه یعنی ۱۷۱۲ دلار دارند.

عدد گرد ۱۷۲۰ دلاری و ۲۱-DMA که اکنون در ۱۷۲۷ دلار است، می‌تواند مقاومت قوی در برابر خوش‌بینان ایجاد کند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۳۱/۰۰
۱۷۲۳/۰۰
۱۷۱۰/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۶۹۶/۰۰
۱۶۸۸/۰۰
۱۶۷۵/۰۰

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید