قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین و اتریوم امروز ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۷ شهریور ماه با ۰.۱۸ درصد افزایش نرخ به ۲۰,۰۲۷ دلار معادل ۶۴۹,۵۱۵,۶۶۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۰۶۳۲
بازدید : ۴۹۰

فرادید | بیت کوین پله پله به مرز ۱۹,۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود. امروز ۲۷ شهریور ماه قیمت یت کوین با افزایش ۰.۱۸ درصد به ۲۰,۰۲۷ دلار معادل ۶۴۹,۵۱۵,۶۶۴ تومان رسید.

روز جمعه قیمت بیت کوین و اتر هر دو کاهش یافت و همبستگی بین این دو دارایی اندکی تعدیل شد. بیت کوین که حمایت ۲۰ هزار دلاری را بار دیگر از دست داده است حجم متوسط معاملات ​​روزانه آن در حدود ۰.۴۲ درصد کاهش یافته است. ارزش بازار آن نیز همچنان در حدود ۳۸۰ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ شاخص ترس و طمع که یکی از ابزار‌های تحلیل سنتیمنت حاکم بر بازار است چند هفته اخیر در وضعیت‌های مختلفی نوسان داشت، اما امروز در سطح ۲۲ واحد قرار گرفت که نسبت به روز‌های قبل حدود ۸ الی ۱۰ واحد کاهش داشته است. گفتنی‌ست اعداد زیر ۲۵ واحد در این شاخص، وضعیت ترس مطلق را در بیت‌کوین تفسیر می‌کنند.

این وضعیت شاخص بنا به دیدگاه تحلیلگران در پی‌تصمیمات فدرال رزرو تشدیدتر شد و در حال حاضر بازار کریپتو و بیت‌کوین بیشترین شباهت رفتاری را به بازار‌های سهام پیدا کرده‌اند. به طور معمول قیمت بیت کوین همیشه در ماه سپتامبر (شهریور) نزولی بوده و امسال هم تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد.

از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸ تا پایان ماه، ارزش دلاری بیت کوین ۸.۸۹ درصد کاهش یافت. در سپتامبر ۲۰۱۹، بیت کوین در طول ماه تقریباً ۱۶.۹۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. اما سپتامبر ۲۰۲۰ بر خلاف چندین سپتامبر قبلی، ماه مناسبی برای بیت کوین بود، زیرا در حالت صعودی باقی ماند و ۴.۸۱ درصد در برابر دلار آمریکا در آن زمان افزایش یافته بود.

با تمامی این اوصاف، در سال گذشته بعد از اینکه بیت کوین یک روند نزولی در ماه سپتامبر داشت، ولی بعد از آن و در ماه اکتبر (مهر) دوباره روند صعودی برای بیت کوین شروع شد و توانست سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند. از این رو با توجه به چرخه‌های قبلی قیمت، میتوان انتظار رشد قیمت بیت کوین را در ماه اکتبر پیش رو داشت.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکرواستراتژی و یکی از بزرگترین حامیان بیت کوین عنوان کرد که ارتقای نرم افزاری بلاک چین اتریوم منجر به تقویت دورنگار بیت کوین می‌شود.

شبکه اتریوم به تازگی در مسیری قرار گرفته است که مصرف انرژی آن برای امنیت شبکه بسیار بهینه شده است و با عنوان الگوریتم اثبات سهام شناخته می‌شود. الگوریتم اثبات کار نیازمند انرژی است و به دلیل ردپای قابل توجه کربن در آن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. این الگوریتم همچنان در شبکه بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که پیش از این تعدادی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، پس از ادغام، قیمت اتر رو به کاهش گذاشت و این روند تا این لحظه به حدود ۳ درصد در یک روز و ۱۷.۵۳% در تایم فریم هفتگی منتهی شده است. اتریوم در این لحظه با قیمت ۱۴۲۹ دلار ترید می‌شود.

در حالی که ادامه ادغام در محدوده فعلی می‌تواند برای آلت‌کوین‌ها خوب باشد، تنش‌های کلان ممکن است همچنان بر بازار‌های ارز‌های دیجیتال و سهام تأثیر بگذارد. شاخص قیمت مصرف‌کننده از ۱۲ سپتامبر می‌تواند منجر به افزایش شدیدتر نرخ از سوی فدرال رزرو ایالات متحده شود و اثر ضربه احتمالی بر بازار سهام می‌تواند به شکل سرریز عرضه شدید، بر قیمت کریپتو اثر بگذارد.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی نسبت به بیشتر ارز‌های دیجیتال ریسک گریز هستند و ممکن است تکرار رد کردن در خط روند نزولی بلندمدت و آزمایش مجدد بیشتر حمایت ۱۹,۰۰۰ دلاری در نهایت منجر به سقوط به زیر سطح نوسان سالانه شود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید